Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Krig i tomteskogen
-
Krig i tomteskogen
Publicerad av eketeket på 29 juni, 2005 vid 09:36brickan svarade 19 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Huruvida uppgifterna stämmer eller ej i artikeln vet jag inte men överlag är det tid att börja visa ytterligare respekt och gott omdöme till vår omgivning. Givetvis ska utföra vår sport och använda det utrymme som kräva men ska vi kunna vara kvar någonstans i framtiden tror jag det gäller att vi alla tänker till. Ju fler tillbud destå svårare att få tillträde till vatten.
Magnus
-
Kan vi inte bara ta och gå med i klubben ett jävla gäng och bege oss till ett årsmöte där vi röstar ut styrelsen och ombildar klubben till en kiteklubb.
Annars kan dom ju börja vara snälla och låta oss surfa där så kan dom ha kvar sin klubb. -
vad jag hört så ska det stämma. MEN! det var flera år sen den händelsen och den tillsammans med att några kitare körde då dom hade tävling är anledningen till att dom fortfarande är så sura på oss. är vad jag har hört iaf men vet inte om det stämmer. så de sitter i länge om nån kör som en idiot vilket alla borde tänka på!
men som jag sagt innan, jag har iår inte mött en enda otrevlig vindsurfare vid klagshamn, å jag kör ofta in på ”deras” område. håller man bara avstånd å e trevlig så e de lugnt. sen brukar vi ju inte va så många som kör där vilket är bra! hade alla i malmöområdet kört där så hade de säkert blitt ett jävla liv. många drar sig pga dom fina flintastenarna som äter upp kiten om man inte får upp draken efter krasch.jävla surgubbar där som tar upp detta nu när de e lite blåsväder kring kitningen. inte helt oväntat.
brickan, ideen e inte dum, hade vart rätt kul!
-
vattenlavemang och brutna fotknölar är vad som väntar oss på lördag!!! och en skaplig intox…
-
Svar till:
många drar sig pga dom fina flintastenarna som äter upp kiten om man inte får upp draken efter krasch.
[/ QUOTE ]
jag har kört där en gång. Skar upp foten och det blev inflammerat så jag har fortfarande ganska ont.
det är framförallt det som är jobbigt tycker jag.
Annars är det en OK spot.Synd att vi inte kan enas. När jag träffar på vindsurfare nere på näset är det alltid kompis stämning. Det är så det borde vara överallt!
-
haha, jag garvade ganska kraftigt när pappa kom in i morse och sa att ”du måste läsa sydsvenskan idag, det är en artikel om kitesurfing. Det är någon Bjumburger som har uttalat sig”….
-
HA HA HA fy fan vad jag garvade i soffan i går bjumburger är min idol fast du kinde fan varit lite hårdare i orden
Logga in för att svara.