Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kul surfbil? (Ej WV)

  • Kul surfbil? (Ej WV)

    Publicerad av malibu på 23 april, 2016 vid 06:27

    Jag är på lågintensiv jakt efter en kul surfbil. Den kommer främst få mellan hus och strand (2km eller så) och kanske ända bort till Apelviken ibland (lite längre 🙂 ) men sannolikt kommer jag även behöva kunna slänga in 2-3 barn och en hund ibland, så det kan inte vara något för litet (men det är inte prio 1).

    Ja, det är ju det vanliga som ska få plats – 1-3 brädor + lite segel. Drömmen är någon form sv pick-up, men då med något litet baksäte i.

    Jag har noll koll på bilar (men gott om vänner som begriper sig på dem) så jag vet inte riktigt var jag ska börja så lite tips vore bra.

    Pick-up är inget krav, det känns mest sjukt praktiskt (dessutom slipper man ju hyra släp när man ska till tippen och sånt 🙂 ).

    Prisnivå? Normal, typ. Gärna äldre bil.

    Så, vad vill jag ha och var hittar jag det?

    malibu svarade 7 år, 8 månader sedan 16 Medlemmar · 46 Svar
  • 46 Svar
  • surfing_is_great

    Medlem
    23 april, 2016 vid 06:30

    Du vill ha en Dodge Ram, gärna höjd med typ 35″ däck!

  • surfing_is_great

    Medlem
    23 april, 2016 vid 06:31

    Ååhh en crewcab då förstås så lastar åker man ledigt 5 personer..

  • malibu

    Medlem
    23 april, 2016 vid 11:26

    Haha, ja jag VILL ha en Dodge Ram, men priset var lite avskräckande 🙂

  • john1

    Medlem
    23 april, 2016 vid 14:25

    Har själv en Chrysler 300c sedan 2004. Har konstigt nog inte haft någon problem. Har så klart bytat olja, kamrem och andra förbruksdetaljer, men den fungerar fortfarande prickfritt.
    En Chrysler kan vara ett alternativ, den är mkt. stor och femdörrsversionen har ett långt lastutrymme.
    Chrysler sjunker mkt. i pris så för 50-65000 så får du en bra bil.
    jj

  • malibu

    Medlem
    23 april, 2016 vid 17:40

    Efter att ha kikat runt lite tror jag att det är en Ford eller Chevrolet från 80-talet jag är ute efter. Vet inte hur pass vanliga de här är i Sverige eller vad de kan kosta men det lär ju finnas en hel del som fortfarande rullar.

    Ska forska vidare!

  • malibu

    Medlem
    23 april, 2016 vid 21:56

    Chevrolet s10 finns det i drivor och de är billiga. Fast helt vill jag ha första generationen, fram till -93, och de verkar inte alls lika vanliga…

  • sailortrash

    Medlem
    24 april, 2016 vid 13:25

    köp en toyoyta, väldigt driftsäkra. en äldre kombi för du lätt in 2 brädor + allt annat i. därtill takräcken..

    de duger lätt för 2 km. Jag har kört stockholm öland otaliga ggr i min camry från 92. kostar typ 6000 ink allt/år att äga, drar 0.7 uta grejer på taket och en sån går loss på ca 5k på blocket. perfekt surfbil. Går tillochmed att sova i, nästa 2.30 lång med platta säten.

  • surfing_is_great

    Medlem
    24 april, 2016 vid 14:13

    Men skulle den inte va kul oxå?

  • malibu

    Medlem
    24 april, 2016 vid 14:49

    @surfing_is_great 738877 wrote:

    Men skulle den inte va kul oxå?

    Jo! Det är alltså en bil med attityd (på något sätt) jag letar efter. Nu har jag snöat in på pickup men det finns säkert massor av annat kul!

  • sailortrash

    Medlem
    24 april, 2016 vid 18:02

    Den e kul!! De känns platta och låga, ibland i rökta med träpanel. Hitta en med shotgunshutter (taklucka) så e du hemma!

  • fiskmat

    Medlem
    24 april, 2016 vid 18:06

    Du vill ha en Chevrolet StarCraft van. År från ca -88 till -90.

  • malibu

    Medlem
    24 april, 2016 vid 18:29

    @Fiskmat 738880 wrote:

    Du vill ha en Chevrolet StarCraft van. År från ca -88 till -90.

    Ja, en chevy van är min drömbil ända sedan jag var typ 10 år så den ligger sjukt högt upp på listan!

  • malibu

    Medlem
    24 april, 2016 vid 18:30

    @sailortrash 738879 wrote:

    Den e kul!! De känns platta och låga, ibland i rökta med träpanel. Hitta en med shotgunshutter (taklucka) så e du hemma!

    Vad heter den här modellen? Låter coolt!

  • sailortrash

    Medlem
    25 april, 2016 vid 06:33

    http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_Camry_Touring_2_2_66386806.htm?ca=11&w=3

    en sån gammal sunk har jag fast grön. typ dubbelt utrymme modern volvo. tyvärr har jag ingen taklucka på min, och jag såg ingen på blocket. Men en kompis hade en med lättmetallfälgar och hela kitet. Tydligen hittar man många toyota mellan 80-90 i mellanöstern/södra afrika. Motorerna ger aldrig upp och resten är lätt att byta tydligen…priset och lastutrymmet är kul, resten är väl sådär..

  • malibu

    Medlem
    25 april, 2016 vid 08:25

    @sailortrash 738886 wrote:

    http://www.blocket.se/stockholm/Toyota_Camry_Touring_2_2_66386806.htm?ca=11&w=3

    en sån gammal sunk har jag fast grön. typ dubbelt utrymme modern volvo. tyvärr har jag ingen taklucka på min, och jag såg ingen på blocket. Men en kompis hade en med lättmetallfälgar och hela kitet. Tydligen hittar man många toyota mellan 80-90 i mellanöstern/södra afrika. Motorerna ger aldrig upp och resten är lätt att byta tydligen…priset och lastutrymmet är kul, resten är väl sådär..

    Ja alltså, den verkar sjukt praktisk och prisvärd, men inte riktigt vad jag är ute efter 🙂

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kul surfbil? (Ej WV)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.