Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing – Kungen av Görveln –

  • getwet

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 07:24

    Härligt Jona, det blir svårslaget!

  • swe876

    Medlem
    4 september, 2006 vid 06:26
    getwet wrote:
    Härligt Jona, det blir svårslaget!

    Inte idag! Alla som kommer till Görväln har garanterat 30 knop på GPSen idag. Jag sitter vid köksfönstret och ser över 10m/s stadigt. Själv ska jag ägna mig åt barnpassning… vilket också är ganska kul!

    08.26 10m/s Sydväst

    /Jona

  • swe223

    Medlem
    4 september, 2006 vid 13:42

    Yepp, det blev lite över 30knop till slut. Imorrn ser det förresten lovande ut om någon vill komma förbi och kämpa till sej förstapriset på 500 kr.
    Nordväst 10-14 enligt foreca. Nordväst kan nog vara den bästa riktningen för bra tider på Görveln. (Med bra menar jag över 30knop)
    Själv är jag ledig imorrn som om någon har vägarna förbi slå en pling 070-7933663.

    //Nicke

  • marden

    Medlem
    4 september, 2006 vid 15:03
    SWE223 wrote:
    Yepp, det blev lite över 30knop till slut. Imorrn ser det förresten lovande ut om någon vill komma förbi och kämpa till sej förstapriset på 500 kr.
    Nordväst 10-14 enligt foreca. Nordväst kan nog vara den bästa riktningen för bra tider på Görveln. (Med bra menar jag över 30knop)
    Själv är jag ledig imorrn som om någon har vägarna förbi slå en pling 070-7933663.

    //Nicke
    tog ledigt eftermiddagen i dag o hann me 1,5t på erstaviken innan det var dags o hämmta barnen på dagis (blev nästan 33knop)
    precis som du har jag tagit ledigt hela dan imorgon men hade tänkt mig något lite mer exsotisk spot än görveln iovs var det länge sen man surfade i mälaren fast man kommer från lövsta . svårt kanske att hitta något roligare än de på nordväst

  • marden

    Medlem
    4 september, 2006 vid 17:59

    ser ut som vinden kommer längre söder ut i morgon.
    funder på att dra till torö o leta fart o vind där den borde ha relativt fritt fram från trosa.

  • boman

    Medlem
    4 september, 2006 vid 20:16
    SWE223 wrote:
    Yepp, det blev lite över 30knop till slut. Imorrn ser det förresten lovande ut om någon vill komma förbi och kämpa till sej förstapriset på 500 kr.
    Nordväst 10-14 enligt foreca. Nordväst kan nog vara den bästa riktningen för bra tider på Görveln. (Med bra menar jag över 30knop)
    Själv är jag ledig imorrn som om någon har vägarna förbi slå en pling 070-7933663.

    //Nicke

    Nicke! ev så har jag vägarna förbi, jag slår dig en pling runt 11 så får du ge en vind rapport.

    /Boman

  • swe223

    Medlem
    5 september, 2006 vid 19:41

    Sorry Boman, tyvärr höll inte foreca riktigt vad dom förutspådde idag. Byig vind på 6-10 m/s blev utfallet. Dock finns det nog lite potential för speed vid hård NV. På Kungsängssidan blir det ganska platt faktiskt.
    Det var hyffsat tryck imorse fram till 11 tiden. Jag hörde att du kört några repor nere vid Görvelnsbadet, var inte allt för spännade kan jag tänka mej.
    Själv körde jag lite längre norrut vid Bolinder Strand. Nästa gång får du komma till Bolinder Strand (där är det mycke bättre).
    //Nicke

  • swe876

    Medlem
    20 september, 2006 vid 10:52

    För tillfället är det fyra Speedsters som gör allt dom kan för att ta titeln, fler kommer i eftermiddag. Sist jag tittade på prognosen ska det blåsa hela dagen. För tillfället blåser det uppskattningsvis 7-12m/s i vind som kommer och går.

    Ska du segla idag så är Görväln ett hett tips, särskillt om du är sugen på att plocka hem priserna från Skidsport!

    /Jona Sompassarbarnheladagen

  • swe876

    Medlem
    22 september, 2006 vid 19:47

    Ny ledare!

    Johan Gelander går in som ny ledare av Kungen av Görväln med ett average på 29,48 knop. Observera att det för närvarande räcker med en average över 23.24 knop för att komma på prisplats.

    Kör hårt!
    Jona

  • swe876

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 07:04

    Idag smäller det på Görväln!
    Skall Johan G behålla ledningen?
    Kommer Nicke, Jimmy, Robert eller Jona gå om?

    /Jona

  • swe223

    Medlem
    29 november, 2006 vid 19:28

    Kom igen nu Stockholm speedsters! Någon måste väl kunna spöa Johan Gelanders avg på 29.48.
    Jag tänker iaf försöka imorrn. Hyffsat varmt 10-11 grader och sydväst 9-13 m/s kan ju vara värt ett gott försök.
    Jag lägger ut en vindprognos i mornbitti från köksfönstret.
    //Nicklas

  • getwet

    Medlem
    29 november, 2006 vid 19:46

    Låt han vinna……

  • faster

    Medlem
    29 november, 2006 vid 22:27
    getwet wrote:
    Låt han vinna……

    1:a pris är ju ett presentkort på skidsport

  • surfan

    Medlem
    29 november, 2006 vid 22:56
    faster wrote:
    getwet wrote:
    Låt han vinna……

    1:a pris är ju ett presentkort på skidsport
    Ja det kan han behöva!

  • swe223

    Medlem
    30 november, 2006 vid 09:48

    Blåser nu 5-7 m/s. Ser tyvärr dåligt ut för slå 29.48 idag.
    //Nicklas

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing – Kungen av Görveln –

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.