Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Labrat eller Icon skillnad?
-
Labrat eller Icon skillnad?
Publicerad av anonym-anvandare på 5 januari, 2005 vid 10:54Vad är det för skillnad på Cabrinhas icon och labrat?
Tack på förhand
kitejoa svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
-
tack för svaret, men svara gärna på detta också, vilken av dessa är bästa nybörjarbrädan; Liquid force truth(140) eller Labrat(140)??
Tack//
-
Har själv ägt en truth. Åkt på icon en del. Tycker så här. Truthen är mycke lättare att plane och mer nybörjarvänlig. Men och andra sidan har man lätt för att lära sig så vill du ju ha ny bräda ganska snabbt.. Så jag hade nog valt labraten. Beror lite på pengarna med. Truthen är ju bredare och planar därfer lite snabbare. Labraten sjunker ju igen lite fortare kan man tänka sig om den nu är lik i uppförande som icon. Hör gäran av dig om jag kan svara på någe mer…
-
Har provat Icon 130/140/150 samt Labrat 130/140/150.
Jag skulle ha tagit Icon brädan mindre rocker kurva, planar snabbare och har bättre släpp än labrat. Labrat har steg som kan vara bra om det är choppigt men hellre mindre rocker kurva och avsaknad av stegen.
Försök låna och testa, alla tycker olika….
Bor du i Varberg så kan du få testa min Icon 140.
Lycka till!
Logga in för att svara.