Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga bräda: fotstropps infästning

• Laga bräda: fotstropps infästning

Publicerad av gnutten på 1 maj, 2009 vid 09:22

Hela infästning för framskruven på bakstroppen har lossnat på min bräda. Skar lite i padsen och som man kan se på bilden är brädan sprucken runt själva ”skruv”-boxen. Brädan är mjuk 1-2 cm runt och har också tagit in vatten.

Hur gör man för att laga detta? Ska man skära runt skruvboxen och plocka ur den? Jag fattar inte riktigt hur den sitter fästad i brädan nu. Vad är det som håller den på plats?? Räcker det brädans ytlager, det är ju ganska stora krafter.

/Tobias

gnutten svarade 16 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • gnutten

Medlem
    1 maj, 2009 vid 17:21

Jag var lite otålig…

Hur får man fast den igen?? Sitter det en ”ram” på boxen från början så att det blir lite större anlänngningsyta?

Jag får nog gå in och kolla lite på hur man lagar en vanlig skada. Gissar att man tar boxen (ev en ny) och så lägger man på några lager väv över.

Här fanns visst mycket bra info:http://www.boardlady.com/extrainserts2.htm

• lars_k

Medlem
    1 maj, 2009 vid 18:11

Jag kollade Boardladys tips när jag limmade in fler pluggar för ett par år sen. Håller fortfarande. La ut en guid här: [ame]http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48297[/ame]

• gnutten

Medlem
    1 maj, 2009 vid 18:28

Tackar tackar!

Riktigt trevlig och utförlig beskrivning 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA