Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Laga kites
-
Laga kites
Publicerad av marh på 28 augusti, 2009 vid 22:41Jag förmodar att många har lagat sina kites. Det kunde vara bra med en tråd med info om vem du lämnade in din kites hos, hur det blev och vad det kostade.
Själv lämnade jag in min Fuel 13 hos Gran Segel (Malmö) i våras efter ha fått 2 revor i duken. De lagade genom att klippa bort duk kring revorna och sy dit ny. Det kostade 900:- och tog ca en vecka. Det kostade en del men blev kanon. Det hade klart varit kul om de kunde matcha den gråa färgen bättre…
langens_kite svarade 15 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Edman e bra oxo. 600 för en lagning på 2 ställen på en Wainman.
-
Molle73;571196 wrote:Edman e bra oxo. 600 för en lagning på 2 ställen på en Wainman.
Det låter ju riktigt bra. Har du någon blid på lagningen? Använde de spinnackertejp eller ny duk? Hur stor var revan? Lite mer info hade varit bra så man kan jämföra. 🙂
-
Jag fick en liten skada på min kite.
Morsan sydde ihop den för en kopp kaffe och ett budapest-bakelse -
hehehe… gransegel are pretty expensive I think.. but its awesome that there are options out there for everyone
-
Jag fick en jättereva i min Kite ca 1 m lång vid krasch i år. Eftersom hela Norra Bohusläns segelmakare har stängt efter rundringning under sista veckan i Juli och nästan hela Augusti, ringde jag runt till samtliga segelmakare på norra västkusten tills jag fick napp. Jag ville verkligen inte köra ner till Varberg för att få detta fixat. Det finns ett företag vid namn Erneborn Sails, som ligger på Marstrands fastland bredvid färjan som går över till Marstrand. Förrutom att de gör ett bra arbete, så har de även det Kungliga Mästarbrevet hängandes på kontoret. För er som inte förstår vad det betyder, så betyder det att man är PROFFS, har avlagt gesällprov för segelmakeriet, samt arbetat som segelreparatör i över 30 år, vilket också krävs för att få detta Mästarbrev. Tro mig det blev skitbra. Det var värt varenda krona, han till och med matchade färgerna när han sydde, klippte osv. Jag ville bara fort därifrån för att Kitesurfa men han var riktigt noggrann, trots att jag sa till honom att strunta i färgmatchningen. Som sagt jag vill bara surfa och färgen är inte viktig för mig =). Han fick som han ville och just den serviceinriktade person som han är, för att inte tala om tekniskt duktig, så var det värt varenda krona. Det gick på ca 700 kr. Företaget har följande nr: 0303 603 77 samt 0708 84 54 61
Karta: http://kartor.eniro.se/query?what=map&mop=yp&advert_code=68199627_GS&search_word=030360377
Jag har även bifogat lite bilder. -
Anna Kettisen är grym på att fixa kiter och våtdräkter.
Hör av dig till henne på 0733-33 99 35
Email: annakettisen@yahoo.se -
hört talas om en snubbe från skottland som tydligen gör sånt, men det kanske bara är en myt..
-
MarH;571193 wrote:Jag förmodar att många har lagat sina kites. Det kunde vara bra med en tråd med info om vem du lämnade in din kites hos, hur det blev och vad det kostade.
Själv lämnade jag in min Fuel 13 hos Gran Segel (Malmö) i våras efter ha fått 2 revor i duken. De lagade genom att klippa bort duk kring revorna och sy dit ny. Det kostade 900:- och tog ca en vecka. Det kostade en del men blev kanon. Det hade klart varit kul om de kunde matcha den gråa färgen bättre…
Tycker att det verkar krångligt, dyrt och fult arbete
Logga in för att svara.