Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga qs mastfot?

• Laga qs mastfot?

Publicerad av tim-eriksson på 21 oktober, 2007 vid 20:49

Mastfoten i fråga är en streamlined, se länk.
    Problemet är att den glappar. Både över under under jointen. Jag har försökt att komma in i den och dra tighta till den men den är barnsäker… Kan inte komma åt någon rolig skruv att skruva i som löser problemet.

Någon som har en susning om vad jag pratar om och vet om det går att fixa? Den fungerar ypperligt men den ser inte såå stabil ut längre. Lite surt att lägga ner 600 kr på en mastfot då man är student. Behöver segel och leksaker i första hand!

http://butik.surfersparadise.nu/product_info.php?cPath=21_53&products_id=110

ola_p svarade 18 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    21 oktober, 2007 vid 20:53

Edit.

Ber om ursäkt, sökte inte igenom arkivet:
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49048&highlight=Streamlined

Vips, problemet ”löst”

• ola_p

Medlem
    22 oktober, 2007 vid 07:00

Den tråden handlar om glapp mellan förlängaren och koppen, din glappar i mellan joint och bottenplatta samt kopp?

Lite glapp gör inte så mycket, men du kan du tighta till den en liten aning om det är för stort spel. För att dra åt koppen, öppna ”locket” och ta isär själva jointen och dra sedan åt muttrarna lagom mycket, gärna med lite loctite. Hur man kommer åt nere i basplattan vet jag inte, men det borde ju inte vara omöjligt…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA