Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Laga sprucken bräda?

• Laga sprucken bräda?

Publicerad av hardtop_66 på 1 oktober, 2001 vid 09:27

Min Bee har spruckit i kanten langsmed skarven. Hur lagar man en slik skada på besta möjliga sätt? Er det tilräkkligt att matta ned ytan med lite grovt sandpapper och sen legga på lite epoxi evt epoxilim, eller skal man snitta ut lite av plasten og lägga dit nytt väv? Det är minimal skada, men skarven mellan över- och undansidan är sprucken.
    Fråga 2: Hur törkar man brädan bäst innan? Törk med fön, badstu eller hva er bäst? Hur vet man att man har torkat länge nog?
    mvh,
    Hardtop_66

watertouch svarade 24 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

Gäst
    1 oktober, 2001 vid 09:47

Svårt att se bilden. Beror med stor sannolikhet på att du använde bokstaven ”Ä”i bräda. Det funkar inte så bra med MS Explorer då.

• hardtop_66

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 11:06

Ny bild! Tatt med webcam, så opplösningen är ikke helt topp, men man får en ide om skadan………
    Hardtop_66

• watertouch

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 13:32

Tjena!
    Håller precis på att att laga min bräda. Fick en spricka på kanten/ovansidan efter att masten dunsat i där.
    Jag skar upp skalet runt skadan, ungefär 1 cm åt varje åt håll, sen gröpte jag ur lite frigolit som var svampig, ungefär 1 cm djupt och en dryg cm in under kanten på hålet jag skar upp.
    Brädan har legat på tork i ett drygt dygn nu, det mesta vattnet har runnit ut, men skummet känns fortfarande lite fuktigt så den ska nog få torka nån månad till, eller tills den känns jättetorr iallafall.
    Jag funderar på att ta upp ett litet hål i aktern på brädan eftersom jag nu har ställt den upp mot väggen i lägenheten och antar att den fukt som finns kvar vill sjunka neråt då..

När brädan är torr tänker jag göra som Christian tipsade mej om i tråden ”brädläck” som finns en bit ner här på konfen, ta en titt där för att se hur du ska fortsätta.

/O.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA