Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Laga våtdräkt
-
Laga våtdräkt
Publicerad av anonym-anvandare på 16 september, 2002 vid 12:49Jag har rivit sönder min våtdräkt mot en vass sten. Hur lagar man det bäst själv?
anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Jag brukar sy så mycket det går, sen täta sömmarna med Liqisole. Blir hyfsat bra.
-
superlim och cykelslang!? fungerar också rätt bra om materialet är svårt att sy i. (på den glatta sidan – enkelneopren tror jag det heter – eller är det tvärtom?)
/F -
Ja det skulle väl kunna funka, men liquisole är nog bättre än superlim efter som superlim blir som en hård kaka, det blir inte liquisole.
-
Köp en burk ÄKTA neoprenlim i en dykaffär. Billigt – en burk med ett par dl för sådär 80 kr. Går i lösning med neoprenet och det blir helt perfekta lagningar – starkare än ursprunget. (Sånt där Karlssonsklisterliknande i tub de har i vindsurfaffärerna är bara skit – i alla fall det jag köpt).
/Lars -
Finns det nån sån i sthlm,och var ligger den isåfall ?
Johan
-
jag köpte en tub technisub-lim (tror jag det var) som inte är lika hårt som liquisole.
köpt i dykaffär.. -
Betr dykaffär i Sthlm som har ”äkta” neoprenlim: Jag köpte mitt på Divex, Sven Rinmans g. 6 (en tvärgata till och nära Norr Mälarstrand borta vid Rålambsparken). (http://www.divex.se).
/Lars -
nagon som provat det man far i askarna till cykelslangslagningarna? det ska ju losa upp gummit. Det ar vall sa ”limmet” fran dykaffarerna fungerar…
Logga in för att svara.