Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lagning av våtdräkt…

• lagning av våtdräkt…

Publicerad av evermin på 16 juni, 2010 vid 20:45

hej..
    min våtdräkt att sprukigt i en söm precis i svanken.. finns de något starkt lim man kan använda för att limma i hop skarven? borde väl finnas något som är så starkt att de nästan smälter materialet .. ?

tacksam för svar..

jojjo svarade 14 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • richardkar

Medlem
    16 juni, 2010 vid 20:50

har kört med denna, aldrig gått upp igen sedan dess:)

[IMG]http://http://www.solarez.com/productsnew/images/img-products/fotweb/neo_rez.jpg[/IMG]http://www.solarez.com/productsnew/images/img-products/fotweb/neo_rez.jpg

borde kunna köpas på vanlig surf affär!

blev något fel med bilden, lägger in länken istället!

• bohm

Medlem
    16 juni, 2010 vid 20:51

Liquisole är det som rekommenderas. Får du inte tag på det funkar det med karlssons klister. Det håller, men blir gult och fult…

• carl-r

Medlem
    16 juni, 2010 vid 21:01

Jag har använt M2 neoprenlim och sikaflex. Bägge funkar väldigt bra.

• bicless

Medlem
    16 juni, 2010 vid 21:59

Bor du i huddinge så bor du kanske granne med mig och kan titta förbi om du behöver neoprenlim ….

Har 2 modeller. Vanlig M2 neoprenlim tycker jag är bäst, Liquisole bra för vissa typer av skador.

• zurfman

Medlem
    16 juni, 2010 vid 22:03

Finns även förstärkning för sömmar att köpa, svarta band som är ca 1 cm breda.

Man stryker dit de svarta banden på insidan av dräkten, sen kan du ev limma på utsidan av sömmen också(?)

• stefanlindmark

Medlem
    16 juni, 2010 vid 22:47

Liquisole kan du gärna lägga på en bit utanför skadan. Den bildar en blank genomskinlig yta som både är slitstark och fördelar dragkrafter.

Min vinterdräkt gav knäna upp på. Inbyggda förstärkningen började spricka upp. Har spacklat över hela knäskålen med Liquisole. Skönhetsrådet kan ha åsikter, men håller gör det!

• evermin

Medlem
    17 juni, 2010 vid 06:45
    Bicless;617504 wrote:
    Bor du i huddinge så bor du kanske granne med mig och kan titta förbi om du behöver neoprenlim ….

Har 2 modeller. Vanlig M2 neoprenlim tycker jag är bäst, Liquisole bra för vissa typer av skador.

perfekt.. M2 neoprenlim blir väl bra.. när kan du få med den hem så jag kan komma förbi för avhämtning?’

• gnutten

Medlem
    17 juni, 2010 vid 09:21

Liquisole är inte superböjbart. Sitter skadan på ett ställe där man böjer dräkten mycket, kan det bli att den spricker runt omkring istället.

Jag lagade min gamla dräkt på armbågen med Liquisole, dock sprack neoprenet runt om istället. Blev att jag ökade området efter hand… Neoprenlim är mjukare.

• jojjo

Medlem
    17 juni, 2010 vid 19:31

Tycker Liquisole är rätt kasst då det inte är speciellt elastiskt. Satsa på ett riktigt neopren lim. Själv fick jag tag på neoprenlim i en dykbutik och de lagningarna, (ganska många) har hållt i snart två år.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing lagning av våtdräkt…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.