Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Läjet 28 juli

  • Läjet 28 juli

    Publicerad av sourra på 28 juli, 2007 vid 22:57

    Nu när päronen var på besök så man förblev på land var det dags att testa ett objektiv för att se om det är värt att släpa med det utomlands. Solen var inte på min sida men det fastnade ändå bl.a. lite Fesar, Virror, Tjoppar, Nics och suddiga SUP:are på bild.

    (Nic, din Xeleratorvågis ser jävligt go ut, hur lång är den?)

    christian12345 svarade 16 år, 9 månader sedan 11 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • nic

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 06:29

    @sourra 401048 wrote:

    …(Nic, din Xeleratorvågis ser jävligt go ut, hur lång är den?)

    5.3 och jag är väldigt väldigt nöjd 🙂
    Den har bra grepp i kanten för den är inte så bred (men också svårare att jippa därför, om man inte vill köra toeside hela tiden … fast jag börjar få till det allt oftare 😛 )
    Tycker att den studsar mindre på småchop istället skär den igenom mer än andra (lite större) vågisar.
    Askul att göra snabba cutbacks med. Poppar väldigt lätt. Dessutom verkar den väldigt robust. Det tillsammans med korta längden gör att man vågar prova att checka in den när man ska resa.

    Säg till så får du prova.

    Jag hoppas även få prova Spleenes vågis snart (även om jag inte vill byta nu), den verkar också intressant.

    nic

  • virena

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 07:22

    OOOPS! Inte bra med bildbevis, jag jobbade ju:smile:. Lova att inte skicka den till chefen min:wink:.

    Tack Pär och Robban för att vi fick låna den lilla draken. Ungdomen min hade ett leende upp till öronen.

  • fesen

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 07:34

    Värst vad bekymmrad man såg ut 🙂

    //Robban

  • dabban

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 18:46

    Nice första bild där på anton =) . Sjysst kamera.

    Har du /någon fler bilder från Läjet ?

    peace

  • sourra

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 21:46

    Ptja, några till blev det men det var ont om actionbilder den korta stund jag stod där.

    [Problem med uppladdningen av bilder]

  • jonaish

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 21:50

    @sourra 401232 wrote:

    Ptja, jag pilla lite i näsan när jag stod där.

    Körde du äpplet ella träslöjdsläget idag?

    De såg rätt najs ut från stranden iaf idag!

  • sourra

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 21:52

    Hmmm… det där verkade ju funka måttligt bra. Testar lägga dom någon annan stans än på Steffo. Hittade en bild också som får det att kännas bra att man håller på med Kite och inte med nåt annat. Notera åskådarnas ansiktsuttryck 😀

    20070728-_MG_2013.jpg
    20070728-_MG_2050.jpg
    20070728-_MG_2096.jpg
    supa_fly_1.jpg

  • sourra

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 21:59

    @jonaish 401234 wrote:

    Körde du äpplet ella träslöjdsläget idag?

    De såg rätt najs ut från stranden iaf idag!

    Varken eller. Underhöll familjen på Liseberg. Jag ger nya slänggungshelvetet 4 av 5 poäng.

  • eddman

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 07:03

    Tack alla sköna dudes som var med o höll en skön stämning o rippade i läjet under de senaste dagarna:) En helt underbar helg. Nu tillbaks till skrivbordsjobbet…fock. Vi ses snart igen:)

    /Eddman

  • virena

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 09:12

    @EddmaN 401260 wrote:

    Tack alla sköna dudes som var med o höll en skön stämning o rippade i läjet under de senaste dagarna:) En helt underbar helg. Nu tillbaks till skrivbordsjobbet…fock. Vi ses snart igen:)

    /Eddman

    Ja, det var en grym helg, mer sådana får vi hoppas:smile:. Skönt när solen tittar fram så det blir lite socialt mellan åken oxå.

    Och TACK! Nic för att du orkade offra tid på att hjälpa mig med hoppträning. Så himla kul att få lite tips på vad man kan förbättra.

  • zo0

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 10:12

    @sourra 401235 wrote:

    supa_fly_1.jpg

    Herre satan och fan jävlar! vilken jävla bild tog mej 10min att kolla klart på den.. shit vart e detta o vem är den killen som flyger?

    Och nu har jag vilat ut och min fot är lagad igen och händerna funakr nog också så vi ses väll på vattnet all västkustare!

  • christian12345

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 15:22
    sourra;401048 wrote:
    [..]dags att testa ett objektiv [..]

    Vad är det för objektiv du använder? Fina bilder.

    zo0;401307 wrote:
    [..]vem är den killen som flyger? [..]

    Vet inte, men han är rödhårig så jag hoppas att han dör.

    Christian

  • sourra

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 16:44

    @christian12345 401382 wrote:

    Vad är det för objektiv du använder? Fina bilder.

    Körde med Hampans penisförlängarobjektiv. Nu börjar det närma sig beslut i frågan “Vad ska Chrille få kånka hem för kul från Hong Kong?”. Det är två killar som slutstriden står mellan. Svårt, svårt…

  • tjoppe

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 16:47

    Gött med lite bilder!!

    Va skönt ont i kroppen man har nu!

    Igår kväll/natt körde jag i björkäng (sista gången jag kollade på klockan så var hon 23:45)

    Månljuset lyste upp så det gick att köra. Helt otroligt skysst att köra så sent.

    Kallt i luften, varmt och skönt i vattnet.

    Jag såg dock inte att vattnet skönk så när jag skulle in så fanns där ytterligare en sandbank hehe 🙂 (Man ser vattenytan men inte hur djupt det är, men det märktes när det tog emot)

    //Pär

  • hugeo

    Medlem
    30 juli, 2007 vid 16:58

    lejjet suger getpung

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Läjet 28 juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.