Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Läjet istället för kitepub
-
Läjet istället för kitepub
Publicerad av tjoppe på 12 juli, 2007 vid 12:14Ses där!
Nils fick du tag på nic?
Jag jonas och Hanna drar nu
//Pär
wakenils svarade 17 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jaja du kommer om du kommer, det verkar blåsa tills det blir mörkt!
//P
-
Jag och Josefin kommer nog inte ha någon möjlighet att komma ner idag. Slutar inte för en vid 1700, blir ev en tur till björlanda eller askim för oss.
Men ser fram imot puben på onsdag ist.
-
Jag har en plats eller två om någon vill med söderut. Jag drar om ca 45 minutas.
-
Berätta om dagens surf. Måste vart hur schysst som helst. E så sjukt avundsjuk. Fast jag hade det rätt bra på jobbet idag iaf. Fick i uppdrag av ungdomarna att krama snygga killar i nordstan, mumma:wink:
-
@Virena 396781 wrote:
Berätta om dagens surf. Måste vart hur schysst som helst. E så sjukt avundsjuk. Fast jag hade det rätt bra på jobbet idag iaf. Fick i uppdrag av ungdomarna att krama snygga killar i nordstan, mumma:wink:
Ptja, jag skulle till Rågelund men missade avfarten så jag drog vidare mot Varberg. Snackade med Jezaja på vägen ned och han sa att det var måttligt tryck i hans tolva. Halvbra nyheter för mig som bara hade med mig tjejens nia och en 132-bräda. Kom ned till Apelviken strax innan kl 19, riggade upp och till min glädje var jag perfekt riggad. En bit ut blev det ok vågor och efter 2½ timmars åkning var jag matt och nöjd samtidigt som vinden droppade lite. Det var jag, Rusiak + 3-6 andra ute på vattnet samt lite vindsurfare. Dumt att klaga.
-
Så här sent var det inte meningen att det skulle bli!!!
Virena, det var jämn vind, små vågor och uppehåll (nästan hela tiden)
Ibland för lite vind för min 13 sport och ibland fick jag använda depowern litet.Annars var det blött i vatten som vanligt, kallt i luften dock.
Nic gav mig lite tips idag så min åkning utvecklades en del. Kul som fan 🙂
Hanna fick dra oss upp ur vattnet när det började mörkna.
//Pär
-
Pär var vi på samma ställe?
Tyckte vinden var ganska mycket upp o ner, däremot perfekta vågor på sina ställen så återigen kunde flera nya trick testas o sättas…
Illa av mig att inte ta erbjudandet om att stanna längre men händerna var lite väl kyliga…
Nästa anhalt söndag eller? -
Jo upp och ner.. ibland lite depower och ibland för lite för min 13(funkade hela tiden att åka dock).
Jag som uttrycker mig lite svagt 🙂
Men inte så där så att kiten rycker fram och tillbaks hela tiden, bara lite på och av.
Definitivt söndag, Rickard och Fesen vet jag ska ner på morgonen. Båda har bil så du kan åka med någon av dem. Jag och hanna är redan där. SEMESTER 🙂
//P
-
körde i apelviken igår kväll. körde i drygt tre timmar i sträck och avslutade jävligt fint med att sänka ned kiten o linor i allt bös som var precis med strandkanten…tog bara en timme att få ut alla skit från linorna hehe…
är lite stel idag och vinden ser ut att droppa till kvällen så det blir nog inget idag. men det får bli läjet på söndag!
tjo
-
@Tjoppe 396916 wrote:
Definitivt söndag, Rickard och Fesen vet jag ska ner på morgonen. Båda har bil så du kan åka med någon av dem. Jag och hanna är redan där. SEMESTER 🙂
//P
gött, bara prognosen håller!
Ikväll får vinden gärna lägga sig för nu blir det wakeboard…
100 inlägg… man spenderar på tok för mycke tid i forumet =)
-
Var är det som det händer imorgon? Finns det någon vägbeskrivning dit?
Logga in för att svara.