Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lämnar julen hemma och surfar en vecka , men vart?

  • Lämnar julen hemma och surfar en vecka , men vart?

    Publicerad av stenevinge på 22 oktober, 2012 vid 11:41

    Tänker skita i stressen hemma i svedala, orkar inte med att se alla idioter som frossar i skit till ungar som inte blir nöjda ändå!

    Jag tänkte dra till värmen, men är heller inte sugen på att hamna på playa del ingles och spendera vekan med fulla gapiga engelsmän och inte heller fula feta tyskar.

    VART ÅKER MAN DÅ ,,,,, ( INTE MÅNEN ) ?

    Fuerte?
    det måste vara hyfsat nära..

    stenevinge

    docloop svarade 11 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • oscarlj

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 12:29

    Jag kommer dra till Corralejo i mitten på Januari. Alternativt är säkert El medano på Teneriffa bra. Tror kanarieöarna är lite osäkra gällande vind över julen. Hoppas dock att denna kommer bli grym ;).

  • oscarlj

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 12:30

    sen går det säker att surfa i Jul nere i Skåne å andra sidan 🙂 Om det inte blivit is i Habo Ljung är det ju rätt trevligt att man inte måste trampa vatten när man ramlar.

  • dr-masse

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 12:34

    Inte alltför långt bort runt jul är knepigt. Kör du lite surf/SUP så borde någon kanarieholme funka fint.

    Sydafrika är oftast bra då… men lite långt…

    Egypten, kanske. Inte något val i min bok, men många åker dit då. Dahab.

    En chansning, med mindre värme…, kan vara norra Spanien (Galicien) och Frankrikes medelhavskust.

    Sicilien skulle faktiskt kunna vara en riktig joker.

  • styret

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 12:53

    regnar det inte typ heeeela tiden i Galicien så års? Var i A Coruña i november ett år och det regnade konstant. Så jag åkte hem…

    Sicilien verkar spännande. Finns någon gammal tråd om det här om du söker.

  • dr-masse

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 13:16

    Jooo, mycket regn kan det nog bli. Likadant i Portugal den vinter jag var där, sjukt mycket regn, som ett svenskt störtregn i två månader. Men oj!, vilka vågor…

    Men det finns nog mer trivsamma resmål då, ur vädersynpunkt i alla fall.

  • mtuh

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 14:40

    Har också varit nyfiken på Sicilien vintertid….

    Googla på Puzziteddu.

  • jeppepeppe

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 16:03

    Kap Verde är bra, kanske inte helt vindsäkert men det finns oftast vågor. Sol, varmt i luft och vatten och bara 1h extra flygtid jmf med Kanarieholmarna. Rekommenderas!

  • stenevinge

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 18:11

    Tack för svaren , blir lite klokare och skall söka vidare ,,, Teneriffa har jag tänkt på, bra vågsurf, blåser väl bra med tror jag :-),,, Egypten är inget att ta sig till , klarar inte av det landet alls!
    Det som man undrar om mest är ju då uthyrningsställen , dom måste ju vara seriösa, känner ju inte för att bli skinnad bara för stället går dåligt….

    men det lär väl visa sig …..!!!

  • svenne

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 18:55

    Det finns flera uthyrningsställen på Teneriffa, och det finns dessutom SUP och vågsurf. Jag skulle lätt välja Teneriffa och dessutom inte bara tänka segling!

  • stenevinge

    Medlem
    22 oktober, 2012 vid 23:54
    Svenne;701626 wrote:
    Det finns flera uthyrningsställen på Teneriffa, och det finns dessutom SUP och vågsurf. Jag skulle lätt välja Teneriffa och dessutom inte bara tänka segling!

    Teneriffa är sjukt bra, har jobbat där två år i rad, har dock ett tråkigt minne från spotet snett utanför mc donalds huset där jag sista året kom under och var håret från att drunkna. Så det sitter kvar lite rädsla där ifrån trotts att jag surfat där efteråt..

  • svenne

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 07:42
    Stenevinge;701646 wrote:
    Teneriffa är sjukt bra, har jobbat där två år i rad, har dock ett tråkigt minne från spotet snett utanför mc donalds huset där jag sista året kom under och var håret från att drunkna. Så det sitter kvar lite rädsla där ifrån trotts att jag surfat där efteråt..

    Ööh… Så du kan alltså inte drunkna någon annanstans?
    Finns bättre ställen att surfa på än utanför McDonalds…

  • stenevinge

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 09:51
    Svenne;701657 wrote:
    Ööh… Så du kan alltså inte drunkna någon annanstans?
    Finns bättre ställen att surfa på än utanför McDonalds…

    Absolut, olyckan kan vara framme när som, och givetvis surfade jag på andra ställen med.
    Vore trevligt att se nya ställen!

  • Surf4Life

    Medlem
    23 oktober, 2012 vid 14:24

    Ahh, hjälp, vet inte hur jag ska tolka windfinder. Var är vinden bäst? Egypten eller Teneriffa. Teneriffa känns ju bättre, men tar hellre Egypten om det är bättre odds på vind?

  • dr-masse

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 08:22

    Vind är inte allt här i livet, tror nog att Teneriffa slår Egypten hyfsat enkelt när det gäller andra saker som gör en resa – mat, surf, SUP, en tur upp i bergen, goda drycker etc… men det är jag det. Planera aldrig en surfresa endast utifrån vind är mitt tips (om du inte kan åka på prognos, såklart).

  • stenevinge

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 16:06

    Håller med dr masse, måste ju självklart anpassa för familjen , men eftersom jag bokat resa och i stort sett väljer resa med så lägger man lite vikt på vind!
    Det som är tråkigt dock är ju att man har varit på Teneriffa, och i Egypten och gran canaria flertal gånger så det vore trevligt att se något nytt.
    Och hade man inte haft en hund hemma under tiden som man tänker på så skulle man ju givet vis åkt lite längre bort !
    Men jag håller med , sporten (surf) är bara en liten del av resan så allt måste funka.
    Christian

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lämnar julen hemma och surfar en vecka , men vart?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.