Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Långdistansrace Ven runt Lördag 15/10.

Taggad: 

• Långdistansrace Ven runt Lördag 15/10.

Publicerad av swe141 på 13 oktober, 2005 vid 22:34

Kom ner till Öresund och avsluta säsongen med ett långdistansrace.
    Start och mål i Vedbäck, som ligger på Danska sidan av Öresund, mellan Helsingör och Köpenhamn.
    Enkla regler. Start från strandkanten, runda Ven, tillbaka till stranden, spring de sista 20 meterna upp till klubbhuset och dunka näven i bordet, klart.

Skepparmöte kl 11.30.
    Beräknad starttid kl 12.00.

Förra året ställde 20 seglare upp. 16 herrar och 4 damer.
    Tiden för att ta sig runt varierade från vinnarens (Jesper Vesterström) 1 timmme och 9 min, till drygt 3 timmar för siste man.

Länk till Vedbäcks surfklubb: http://www.v-surf.dk

//Ulf S SWE 141

swe141 svarade 19 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2005 vid 17:40

Sikke en tur ! Meget imponerende fremmøde vejrudsigten taget i betragtning. Hverken DMI el. Farvandsvæsenet havde lovet mere end 4 m/s.
    Kl. 10 blæste det ca. 8 m/s fra nord, til alles overraskelse.

Deltagerne havde heller ikke regnet med det store på vejen til
    Vedbæk, da der faktisk ikke var noget vind at registrere inde i landet.
    Fra tidligere år ved vi, at der i Vedbæk ofte forekommer meget særlige vindforhold i nordenvind, hvilket heldigvis var tilfældet under lørdages Ø-Grandprix.

Ved starten blæste det ca. 6 m/s fra nord og turen skulle sejles nord om Ven. Jesper Vesterstrøm kom i front fra start og blev aldrig rigtig truet, selv om jeg selv hentede meget ind på ham, ved at slå en genvej over Vens nordlige rev, samt en god fart på læns.
    Desværre kom jeg i måske lige lidt for tæt på en fiskejolle og ende med en fiskeline viklet godt og grundigt omkring finnen. Efter et par minutters kamp med at komme fri, var jeg blevet overhælet af Martin Tangø. Heldigvis nåede jeg at hente ham, inden gate’en på Vens sydspids, men Jesper havde jeg nok aldrig nået alligevel .

Alle 20 deltagere gennemførte sejladsen.

Et STORT tak til Neil Pryde og Bilexperten for de meget flotte præmier !

Da rekorden er 52 min. fra sidste år, sat af Nikolaj Kruppa, bliver dette års
    resultat ikke en rekord ! Dette skyldes sandsynligvis et længere opkryds, samt
    en anelse mindre vind.

Resultater:
    1. Jesper Vesterstrøm 1 time 09 min.
    2. Rasmus Sass 1 time 14 min.
    3. Martin Tangø 1 time 15 min.
    4. Nikolaj Kruppa 1 time 21 min.
    5. Brian Tønnesen 1 time 21 min.
    6. Ulf Sjøtsfeldt 1 time 22 min.
    7. Kurosh Kiani 1 time 25 min.
    8. Mats Hartwig 1 time 29 min.
    9. Allan Tønnesen 1 time 31 min.
    10. Esben Aarke 1 time 31 min.
    11. Rune Larsen 1 time 33 min.
    12. Peter Havn 1 time 34 min.
    13. Henrik Bærentzen 1 time 40 min.
    14. Michael Bjergsted 1 time 43 min.
    15. Henriette Nielsen 1 time 45 min.
    16. Peter Danielsen 1 time 45 min.
    17. Anne-Louise Alsted 1 time 47 min.
    18. Ole Larsen 2 timer 28 min.
    19. Josefine Eiby 2 timer 31 min.
    20. Sirid Larsen 3 timer 04 min.

• swe141

Medlem
    22 oktober, 2005 vid 10:42

Det där var resultaten från 2004.
    Här är årets resultat:

Neil Pryde ø-Grandprix, Ven Rundt 2005

Da sejlerne mødte op Lørdag morgen var optimismen bland sejlerne ikke særlig stor, pga. et stort set spejlblankt Øresund.

Stævneleder Peter Mårtensson tog i første omgang beslutningen om, at udsætte starten til kl. 13 da DMI havde lovet tiltagende vind omkring kl. 14.

Kl. 13 var vinden stadig ikke kommet og utålmodigheden begyndte at brede sig blandt sejlerne… Igen blev starten udsat, hvilket denne gang skulle vise sig at bære frugt.

Som de 2 forgående år viste Vedbæk særlige forhold i nordenvind og få minutter før kl. 14 begyndte det stille og roligt at blæse op..

Starten gik efter planen kl. 14 og de 20 sejlere begav sig ud på den lange tur nord om Ven med 6-8 m/s fra nord.

Allan Tønnesen og undertegnede kom hurtigst fra start, men Kasper Juul, Ulf Sjösted m.fl. fik på mirakuløs vis presset sig længere op mod vinden på turens første hårde bidevind mod nord spidsen af Ven.

Først ved nord spidsen var Kasper dernæst Ulf, undertegnede og Marcus.

Efter den lange læns på bagsiden af Ven skulle den udlagte gate findes, hvilket ikke var nemt da solen stod lige ned i vandet og blændede sejlerne.

Først ved gaten var Kasper, Ulf, Markus og undertegnede og nu gik turen på halvvind for fuld skue tilbage mod Vedbæk.

Denne disciplin kan gøre ondt ! Flere sejlere beklagede sig over smerter i den ”bagerste” fod ved ankomsten.

Først i mål var Kasper, nummer 2,3,4 måtte kæmpe til sidste bølge/ skridt og der blev løbet hen over stranden for placeringerne.

Vedbæk Sejlklubs Surfafdeling vil endnu engang takke:
    Neil Pryde
    BilXperten, Valby
    For de flotte præmier

Tak til hjælpere, både til lands og til vands

Resultatet blev som følger:

1: DEN-288 Kasper Juul Larsen tid 1,00,12

2: DEN-40 Rasmus Sass tid 1,02,35

3: SWE-30 Marcus Richardson, tid 1,02,43

4: SWE-141 Ulf Sjösted tid 1,03,20

5: DEN-115 Allan Tønnesen, tid 1,06,03

6: DEN-131 Lars Bødker tid 1,08,23

7: DEN-221 Rune Larsen tid 1,09, 51

8: DEN-60 Peter Mårtensson tid 1,11,04

9: DEN-195 Henrik Bærentzen tid 1,12,36

10:DEN-87 Peter Havn tid 1,14,20

11:DEN-51 Thomas Svendsen tid 1,15,21

12:SWE-412 Mats Hartwig tid 1,18,26

13:DEN-132 Troels Jacobsen tid 1,20,18

14:DEN-55 Christian Junior tid 1,22,30

15:DEN-732 Henrik Jacobsen tid 1,24,27

16:DEN-82 Mads Ring tid 1,26,40

17: 8 Ole Larsen tid 2,45,13

18: KA6 Sigrid Larsen tid 2,46,38

DNF: 111 Niels v Knudsen tid 1,39,48

DNF:DEN-133 Morten Steen tid 1,37,29

DNF: Peter Svendsen tid ingen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Långdistansrace Ven runt Lördag 15/10.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.