Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › lättvinds paket?
-
lättvinds paket?
Publicerad av pakke på 13 november, 2006 vid 19:16ett shysst segel med bra drag för freeride/freestyle i lättare vindar?
bräda har jag tänkt på naish playmate 116 ser ut att vara riktigt lättdriven och ha tidig planing…
någon som sitter inne på lite info..?
frisk svarade 18 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Har som störst en jp 109 pro och 6,5 neilpryde expression. Planar extremt tidigt, typ 6 m/s. Långa tampar e bra också.
-
skojar du att playmaten (116l) planar tidigt? min kompis har en, han är kung på vattnet och planar i princip innan han är uppe på brädan:P
-
Dra på ett Boxer 6.2 på det som största så går du igång riktigt tidigt!
-
Pakke wrote:ett shysst segel med bra drag för freeride/freestyle i lättare vindar?
bräda har jag tänkt på naish playmate 116 ser ut att vara riktigt lättdriven och ha tidig planing…
någon som sitter inne på lite info..?
The Loft Lip FW 6.2 är ett schysst alternativ oxå. Kommer ihåg att det korades som ”vinnare” i tyska Surfs Freestyle/wave test -05 det är samma shape 2006. Bra bottendrag mkt allround segel.
Har Lip FW både från -03 och -06 aldrig blivit besviken på dessa segel. -
Emil_H wrote:Har som störst en jp 109 pro och 6,5 neilpryde expression. Planar extremt tidigt, typ 6 m/s. Långa tampar e bra också.
samma bräda å segel här med , fast 6,9…startar mycket tidigt, känns kalas som största prylar , väger 85
Logga in för att svara.