Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Le fredag se windy la södra sverige 8{D

• Le fredag se windy la södra sverige 8{D

Publicerad av calle_kuling på 11 juni, 2003 vid 16:56

En viskning om vind på fredag sprider sig i söder, det sägs bli mellan åtminstone 9 och 15 sm på sina håll!

Har spikat upp Andreas Olandersson:s (S-66) teser på skrivbordet inför denna dag:
    1. Hitta en lagom våg och håll brett grepp(alltså lååångt bak på bommen med bakhanden…
    2. Pricka vågen på lite slör…
    3. Skota hem bakhanden så argt du bara kan…(inte förrän du har lämnat vågen)
    4. Samtidigt som du drar upp bakbenet mot bröstkorgen
    5. Släng dig inte!!!!!framåt
    6. Titta bakåt när du skotar in OM det känns otäckt…det roterar i alla fall o i vissa fall bättre.
    7. Stressa inte, du kommer rotera runt innan du vet ordet av.
    8.Det gör inte ont!!!!

styret svarade 21 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • zehlertz

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:22

Härligt med lite visa ord!
    Ser ju lovande ut redan idag, *fick 1 h skönt överrigad 6.8 igår*….går ju i samma tankar som dig med framåten…
    Nu till helgen om det inte fungerar idag då SKA jag våga…

Lycka till med din!

• zehlertz

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:23

Föresten… bör man vara ikrokad, eller lämpligast att låta bli? confused.gif

• styret

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:28

tror inte kroken ska vara i.

skulle du baila och vilja släppa grejerna så är risken iallafalll något mindre att du inte landra i grejerna om du inte sitter fast.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:35

Kroka i…. Och baila inte!!!!!!!! Då kommer du runt.

Det är svårare att baila om man sitter fast. wink.gif

Satsa högt så har du ingen chans att missa. grin.gif

Keep it up!

• zehlertz

Medlem
    12 juni, 2003 vid 10:08

hmmm…ord från en som kan…eller som vill att jag ska som nån snubbe på grönhögen, bryta benet på två ställen?….

…bara att lägga hjärnan hemma innan jag sticker ut nästa gång.

• calle_kuling

Medlem
    12 juni, 2003 vid 10:26

Hehe, ojoj.. Tänkte aldrig att man skulle vara så galen, men det låter som en hjälp att vara ikrokad! Fördel om man flyttar bak tamparna mer än fram kanske?! crazy.gif

Vad händer om man inte kommer runt helt och ikrokad spetsar sjöjungfrun med masten? Knäcker hon masten och ryggen i ett raseriutbrott, eller vilka utsikter har man att överleva? smile.gif

• zehlertz

Medlem
    12 juni, 2003 vid 13:14

jag kommer försöka köra mer på stilen ”det händer inte mig”…om jag nu skulle våga hela vägen…

*skota hem, dra upp knäna*,*skota hem, dra upp knäna*,….osv.

fast det är ju väldigt lätt att säga här framför datorn…

den som (över)lever får se…

• andreaso

Medlem
    12 juni, 2003 vid 15:15

Kroka inte i, för fasen. Det är obehagligt nog i början iallafall så då kommer du inte våga alls eller alternativt försöka baila ur när du är ikrokad och då brakar helvetet loss.

Bara kryp ihop och häng fast i bommen!

• styret

Medlem
    12 juni, 2003 vid 16:08

med tanke på rubriken:

öland imorrn:
    Fredag förmiddag: Väst, 11-14 m/s. God sikt..
    Sannolikhet 10 m/s*: 90%
    Fredag eftermiddag: Mellan väst och nordväst, 11-14 m/s avtagande. God sikt..
    Sannolikhet 10 m/s*: 50%

ser lovande ut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Le fredag se windy la södra sverige 8{D

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.