Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Leach till en Cabrinha Contra.

• Leach till en Cabrinha Contra.

Publicerad av krillan82 på 28 juli, 2006 vid 08:59

Undrar om någon vet hur man kopplar en Leach till en Cabrinha contra med recon 2 bom? Och om det ska vara någon speciel leash?

Ha det super duper…

eddie svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • skotten

Medlem
    28 juli, 2006 vid 09:18

Speak to Ghost, he has come up with a few custom options : )

Tony

• pepa

Medlem
    28 juli, 2006 vid 09:28

Vad för leash? Hp eller vanlig?

• krillan82

Medlem
    28 juli, 2006 vid 12:39

Nöjer mig nog med en vanlig. Kör inte så avancerat i nu *ler*

• denrica

Medlem
    28 juli, 2006 vid 20:37

Om du kopplar ett y som du fäster i båda ”bollarna” på baklinorna och sen till en leash har du en HP leash som självutlöser säkerhetssystemet när du släpper bommen vid körning ”unhooked”.

/DJ

• pepa

Medlem
    28 juli, 2006 vid 20:55

I like första Contra 16,5. Mmmmmmmm….

• krillan82

Medlem
    28 juli, 2006 vid 22:55

Låter ju kanon… kan man köpa det och i sånna fall vart. Eller är det någott man sj måste mecka ihop?

• gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 09:02

Cabrinha tillverkar inte dom längre, så hittar du ingen beggad så får man mecka ihop en själv. Inte speciellt krångligt faktiskt.

• eddie

Medlem
    29 juli, 2006 vid 09:20

Fan vad gött att mecka själv…. Mer sådant!
    Jag kommer ihåg när man satte kniven i sin Cabrinha Chickenloop, det var tider det.
    Ingen som har en schakel till salu?

• pepa

Medlem
    29 juli, 2006 vid 09:37

Det första jag gör när jag får mina grejer (vad det än är för märke) är att jag plockar ner bomen i molekyler och sätter ihop den på mitt sätt igen. Jag kör bara på Pepe Custom-grejer.

• krillan82

Medlem
    29 juli, 2006 vid 10:12

Tackar för alla tipps. Jag ska alltså koppla ett Y från kulorna på yterlinorna ner till en vanlig leash.

• eddie

Medlem
    29 juli, 2006 vid 11:10
    Pepä wrote:
    Det första jag gör när jag får mina grejer (vad det än är för märke) är att jag plockar ner bomen i molekyler och sätter ihop den på mitt sätt igen. Jag kör bara på Pepe Custom-grejer.

Du kör Cabrinha va?

• stellan

Medlem
    29 juli, 2006 vid 11:25

Jobba nu Eddie så vi kan dricka öl sen….

• pepa

Medlem
    29 juli, 2006 vid 12:29
    Eddie wrote:
    Pepä wrote:

Du kör Cabrinha va?

Jag har kört Naish, Wipika, Cabrinha och nu RRD, och jag har alltid meckat själv förutom på den första powerlockbomen från Cabrinha. Den var chef.

• krillan82

Medlem
    29 juli, 2006 vid 15:19

Jupps visst gör han det…

• gh0st

Medlem
    29 juli, 2006 vid 15:31
    Krillan82 wrote:
    Tackar för alla tipps. Jag ska alltså koppla ett Y från kulorna på yterlinorna ner till en vanlig leash.

om du tänker dig en lina som går mellan kulorna så fäster du leashen i mitten på linan så har du ett Y.
    leashen skall dra i båda kulorna samtidigt när du tappar/släpper kiten.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA