• Lejet idag

    Publicerad av fj69 på 13 augusti, 2008 vid 19:07

    Kom hem från Lejet med några bilder i bagaget, 4.7-5.2 SSV höfthögt, ganska trevligt men, lite nya 09 på vattnet och i famnen, Stridde bjöd på snygga delayed, grymma postar en bunt…….

    Rapporter talar dock om en grym kväll efter regnen……dessa är tagna lite tidigare.

    F

    gurra1978 svarade 15 år, 9 månader sedan 10 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • broderisak

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:15

    Snyggt!

  • fj69

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:18

    fler…..

    Och sist i radan – Basses 09:a har kommit…

    Kul och höra av er andra hur kvällen artade sig? Nyfiken!

    Fredrik

  • gurra1978

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:28

    Kvällen var riktigt riktigt bra. Snygga bilder förresten.

  • adde

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:36

    Blev rätt bra når du åkt Fredrik, synd att jag behövde dra strax innan åtta.

    Repris i morgon bitti???

  • haze

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:41

    adde: Var du i Läjet idag? Såg dig inte…. Inte Basse heller för den delen..

  • fj69

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 19:46

    @adde 489998 wrote:

    Blev rätt bra når du åkt Fredrik, synd att jag behövde dra strax innan åtta.

    Repris i morgon bitti???

    Repris? – Har påven fånig mössa? skiter björnen i skogen? gör stridde världens snabbaste stagvändningar? Har Naish designavdelning blindstarr?

    SJÄLVKLART!

    F

  • rrd

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:00

    O så här såg det ut på klippan…

    För övrigt:

    Nu har jag provseglat RRD Twinfin, äntligen, måste testas mer!!!

  • surfslusken

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:01

    @FJ69 490007 wrote:

    Repris? – Har påven fånig mössa? skiter björnen i skogen? gör stridde världens snabbaste stagvändningar? Har Naish designavdelning blindstarr?

    SJÄLVKLART!

    F

    Har Pinoccio träkuk? Kommer jag rigga 4,7an oavsett hur mkt/lite de blåser??

  • adde

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:04

    @surfslusken 490014 wrote:

    Har Pinoccio träkuk? Kommer jag rigga 4,7an oavsett hur mkt/lite de blåser??

    Kommer slusken inte plana?

  • yokohama

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:20

    Ännu lite fler bilder från Lejet. Dock ej tagna med någon superduperkamera och tele 🙂

    Finnes här:
    http://hotel.velocitybredband.se/~ma-3378/lejet/

  • surfslusken

    Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:32

    @adde 490017 wrote:

    Kommer slusken inte plana?

    HA!!!! O var har du varit senaste halvåret?? Den där slusken som inte planar e död o begraven. Me en våg bräda bred som en bardisk, 32″ tampar o inte minst 2månaders slavläger i SA där min surf PT “justerat” tekniken så räcker de gott o väl me 4,7an när andra kör 5,3! Har ju slagit många med häpnad sensate tiden;)

    (kan oxå ha lite o göra me att ja för tillfället inte har nåt större än 4,7)

  • gurra1978

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 07:27
    Yokohama;490026 wrote:
    Ännu lite fler bilder från Lejet. Dock ej tagna med någon superduperkamera och tele 🙂

    Finnes här:
    http://hotel.velocitybredband.se/~ma-3378/lejet/

    Trevliga bilder. Jag tycker de var mäktiga väderbilder och roliga kort tagna på de som söker skydd bakom segel och i bilen.

    Jag kan meddela att Lejet var fett med logohöga vågor ute vid piren kl 05-07 idag och fint drag i 3.7an. Väldigt bra vågridning då man hittade rätt set. Jag tog med mig kameran ut med det gick inte att plåta med en hand då man kör i feta vågor och 3.7. Det gick inte heller att sitta på brädan för då hade man åkt på så feta spolningar. Blev några kassa kort dock, postar dem senare. Over and out.

    PS: Jag har numera sett Surfslusken plana och jag måste erkänna att han ser rätt stabil ut i vågorna. DS.

  • drx

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 08:04

    Låter grymt! Starkt att orka upp å köra igen efter den sena kvällen igår 🙂 Hoppas detta innebär att säsongen är igång nu, så man kan köra varje vecka fram till nästa juni 😀

  • adde

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 12:34

    Även jag kan intyga att Slusken både planade och seglade bra idag!

    Själv var jag nöjd med 2.5h segling och som mest 3 frontside svängar och 2 backside airals på en våg.

  • surfslusken

    Medlem
    14 augusti, 2008 vid 12:43

    @adde 490260 wrote:

    Även jag kan intyga att Slusken både planade och seglade bra idag!

    Själv var jag nöjd med 2.5h segling och som mest 3 frontside svängar och 2 backside airals på en våg.

    Ja visst gick de bra ida??? Som alltid när de inte finns så många som kan vittna (kolla hur mkt man ljuger) 😉 Va vi typ 4 pers ute, exklusive kitarna, men dom räknas ju inte.
    Hur som, kul som fan hade vi iaf, lite hardcore förhållanden för o va Varberg!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.