Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › letar efter Elektrisk pump?
-
hehe, de e ju att pumpa som e de jobbigaste. surfa e bara gött.
men känns ändå som man köper rätt många grejer innan man lägger pengar på en elpump. man har väl vänner som fixar sånt. -
Kjellorix
Gäst5 maj, 2005 vid 10:56Inlägg raderat av Kjellorix
-
finns batteri i mc storlek som är slutna. ett vanligt öppet syrabatteri e annars bra å ha i kiteväskan om man vill lätta draken lite.
mm, skruvdragargrejer borde funka fint. annars har man hela rc-branchen med riktigt bra grejer. lipo batterier e fina till sånna här grejer, finns bra snåla motorer å sånt där också. men då e man uppe i samma pengar som att köpa en näsh. -
där finns sån meck på clas ohlson typ skruvdragare fast pump.. vet ej hur mycket den pumpar men det e nog lite.
-
Kjellorix
Gäst5 maj, 2005 vid 19:47Inlägg raderat av Kjellorix
-
nu syftade jag på att köpa rc-grejor. de blir lika dyrt som en näsh. sån du tänkte på borde bli billig å bra.
mina päron har köpt en sån liten kompressor grej, med starthjälpsfunktion å sånt. typ nödkit å ha i bilen. hittade de nånstans för 200:- nkr. då hade de vart värt lätt.
-
Äh! Varför möga runt med mekaniska pumpar? Lite ”good ol’ chem.” gör ju nog susen. En gnutta cesium och litte vatten i kiten, i me korken och vips så är kiten uppblåst.
-
Kjellorix
Gäst7 maj, 2005 vid 08:45Inlägg raderat av Kjellorix
-
Dykflaska trycklusts handtag. Sen är det bara att fylla på snabbt går det med.
-
ni har väl composit 324:or på jobbet va? lätta å fina att ta med sig. släpa med sig en stål 12a e ju jobbigare än å pumpa.

-
Med BST 12 så blåser du upp Kiten på 3 min….
Svar till:
Svar till:
e man uppe i samma pengar som att köpa en näsh.
[/ QUOTE ]
Nej inte samma pengar, jag menar att man köper bara själva kompressorkolv-delen,
fästen gör man själv, så det passar skruvdragaren som dom flesta redan har.
så dom som har en värstingdragare 24volts, pumpar upp kiten snabbare,
än dom som bara har en gammal 12voltare.[/ QUOTE ]
-
Svar till:
va mycke kite kan e ponybottle räcka till tro?
[/ QUOTE ]
de e en ide jag spanat på tror nog en kan räcka till några kites
Logga in för att svara.