Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › letar efter Elektrisk pump?
-
Alldeles för liten för mig i allafall att slippa fylla för ofta är för min del väligt viktigt.
-
får ha en sån pony som man kan fylla från sin stora flaska. så kan man iaf fylla en del gånger innan trycket blir för dåligt.
fan du fyller väl gratis? du e den siste som sak klaga på att du behöver fylla.

-
DUDes,
Elektrisk mojänger med sladdar och laddare och krångel….
Vad vi behöver är en KITE SPECIFIC hand pump, inte dessa badmaddrasspumper vi har nu.
Den ska se ut så här:
Tripple kolv pump för snabb initial pumpning med stora luft volym vid lågtryck. Varför ska jag stå och pumpar 100ggr i LE?
Automatisk avstängning av den STORA kolven när det mesta är fylld, och tryck pumpning med en kolv vid sista volym.
Optional inställbar övertryck ventil (idiot ventil) som man ställer in i önksad tryck.
Det hela ska byggs med PRECISION för att minska friktionen.
TW -
Varför inte en tub med helium. Pumpar upp kiten snabbt.
Och så flyger kiten när det är vindstilla
-
visst jag fyller gratis men hur kul är det att släpa med sig en flaska var och varannan gång till jobbet.
Jag kommer att testa Naish pumpen först tror att den är rätt smidig i sammanhanget i allafall. 90 sekunder kan jag vänta det är väl ungefär den tiden det tar att lägga ut linorna. -
Se det inte som ett hot, men efter att ha hört danskjävlarnas elektriske pumper idag finns det riskt att jag blir våldsam i sommar om jag tvingas höra på det jävla oväsendet en gång till.
-
Ingen fara mig skrämmer du inte. bortsätt från ljudet tog det lång tid eller det var acceptabet?
Var det olika sorters pumpar? -
Tog klart längre tid, men inte så farligt.
mm var nog några forskälige pumper -
I for one, will be loudly giving anyone a hard time if they show up with a loud electrical piece of shit.
TW
-
Har hittat en kompressor från tidigt 80-tal kommer släpa med mig den, 30m kabel och gratis öronproppar….
-
bästa måste ju ändå vara att hänga på någon viss kitemänniska från malmö till schlagerbaren å hitta en liten madame so kan pumpa den åt en. eller göra som patrik mfl, bygga såna minikopior av sig själv som efter några år är väldresserade till å pumpa kites.
-
jaså du går till schlagerbaren, jag brukar hitta mina på heartbreak…
-
Svar till:
I for one, will be loudly giving anyone a hard time if they show up with a loud electrical piece of shit.
TW
[/ QUOTE ]
I for one will give anyone a hard time for anyone that gives anyone a hardtime for anything. -
Svar till:
”hitta en liten madame som kan pumpa den åt en”.
[/ QUOTE ]
Helt klart bästa metoden!
Logga in för att svara.