• LF brädor

Publicerad av ollefax på 25 september, 2005 vid 20:21

Nån som kör på nya Liquid force brädor? de värkar ju lite annorlunda med kanaler å shit. Inget flex antar jag? Skulle va kul å höra lite åsikter.

staffan_j svarade 19 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • jbi

Medlem
    25 september, 2005 vid 20:39

Monkey clan sweden ???

• ollefax

Medlem
    25 september, 2005 vid 20:40

jupp! ska visa dig -06 orna i slute av oktober så kan du byta ut dina nothar

• unhooked

Medlem
    25 september, 2005 vid 20:45

Gött

• mrmille

Medlem
    25 september, 2005 vid 22:03

Svar till:

[/ QUOTE ]

Hoppade du eh?

• davids

Medlem
    26 september, 2005 vid 06:17

köpte en 2005a MLF för ett tag sen och har kört den med wakebindning. Är mycket nöjd, skön bräda, bra fäste och nice pop…

• walle

Medlem
    26 september, 2005 vid 07:37

Svar till:

[/ QUOTE ]
    Lär bli rena djungeln i Linkeboda, som om det inte redan e det shocked.gif

• ollefax

Medlem
    26 september, 2005 vid 08:12

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

Hoppade du eh?

[/ QUOTE ]

EH är nöjda så länge man inte kör foil.

• cortex

Medlem
    26 september, 2005 vid 10:37

Ha ha ha. Känner mig nästan ärad över att Rambo har blivit så skakis över foilarnas framgång det senaste året. grin.gif grin.gif grin.gif

Undrar om han drömmer foil-mardrömmar på natten. ”AAAAIIIGGHH, jag är den *enda* som inte kör foil/SLE nere i Habo” <--- Rambo vaknar kallsvettig. cool.gif

/Kaj(Tech)

• matthias

Medlem
    26 september, 2005 vid 10:43

vilka framgångar?

• ollefax

Medlem
    26 september, 2005 vid 11:18

EH bryr sig bara rent medmänskligt

• cortex

Medlem
    26 september, 2005 vid 12:29

grin.gif

• cortex

Medlem
    26 september, 2005 vid 12:47

Svar till:

vilka framgångar?

[/ QUOTE ]

Tjaaa, varken du gillar det eller ej så har Flysurfer, Ozone och Peter Lynn sålt ganska bra, både här i Sverige och utomlands, det senaste året….

Såvitt jag vet är teamriders för både Peter Lynn och Flysurfer rankade betydligt högre i PKRA än någon åkare från ditt favvo-märke… och kollar vi på snowkite så är Ozone helt dominerande (med inslag av Flysurfer).

Så jag vet inte hur du definierar ordet ”framgång”. Men för mig verkar det ganska glasklart. wink.gif

Fast nu kanske vi ska låta tråden återgå till att handla om LF-brädor?
    Skulle vara kul att testa deras brädor eftersom de är konstruktionsmässigt rejält annorlunda än ”vanliga” kiteplankor.

/Kaj(Tech)

• matthias

Medlem
    26 september, 2005 vid 13:03

jag har aldrig haft och kommer aldrig ha något favoritmärke tror jag. jag körde slingshot innan och var nöjd med dom också. jag åker på det som är billigast och som levererar skön åkning, kvalité och bra service. sen bryr jag mig inte så mycket om snowkiting. det ända är väl att foils inte direkt har visat några framgångar på vatten om man jämför med LEI? försäljningstakten ökar ju proportionellt även för LEI’s så även där har det väl inte skördats några framgångar relativt sett?

• cortex

Medlem
    26 september, 2005 vid 13:32

Antar att det är snudd på omöjligt att räkna ut exakta marknadsandelar i procent för alla tillverkare. Men om man tittar på hur distributionen ändrat karaktär internationellt för exempelvis FS så ser man att FS nu säljs hos många stora kitebutiker/kedjor på USA’s väst- och sydostkust. För 1-2 år sedan visste 99% av åkarna där inte ens om att FS existerade.
    Dessutom har tillverkningstakten av exempelvis Speed ökats mångdubbelt i förhållande till tidigare modeller. Så visst *kan* det vara så att kiteboomen kommit igång på allvar och *alla* kitemärken mångdubblat sin försäljning. fast då måste det allt ha blivit en boom av storleksordningen vätebomb.

Kollar man på ex. vis Kiteforum så är acceptansen av foilkites numera mycket hög. För ett år sedan var det totalt annorlunda. Om det beror på att folk börjat köra foils i större utsträckning eller ej vet jag inte, troligtvis har de insett att det är ett fungerande alternativ även om de inte kör på dem själv = varför gnälla på andra som gör det.

Även Steffo är på väg åt rätt håll. Det känns det också som en liten framgång. tongue.gif

Men visst, jämfört med Naish, SS, Cabrinha och andra ”jättar” så är inte FS så stort… ännu.

/Kaj(Tech)

• matthias

Medlem
    26 september, 2005 vid 13:56

Tror inte alla kitemärken ökat sin försäljning mångdubbelt men jag tror ”boomen” ligger mycket i att fler och tidigare rätt så anonyma märken börjar få sålt sina kites nu också. ganska naturligt att efterfrågan styr omsättningen. Och de som tjänat mest på detta procentuellt är småmärken (t ex FS i sverige) givetvis. Men att någon av de lite större och mer etablerade ÅFarna i sverige skulle svettas av att ni säljer fler av era kites i sverige stämmer ju inte.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.