Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liberia, vilken kite ska jag ta med mig?

• Liberia, vilken kite ska jag ta med mig?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 augusti, 2005 vid 12:00

Sticker till Liberia om tre veckor. Kommer att vara borta till april 2006 och kite abstinensen har redan börjat. Jag tror inte det kommer att bli läga att surfa på vattnet där nere men funderar på att ta med mig en liten kite för att döva den värsta abstinensen och kanske köra lite på land och lära upp polarna.

Funderar på att slå till på en North Husky 8kvm som jag kan använda på snö när jag kommer hem. Någon som har erfarenhet av den draken eller ett bättre förslag. Normalt så kör jag Norht Rhino och har aldrig kört foil. /Macke

rambo_johnson svarade 19 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • niklas82

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:20

ta inte med dig nått.. dom snor allt bara..
    stanna hemma

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:23

Kanske det, men lite sent att backa.. Ingen som har nån liten stormdrake som ni vill bli av med. Billigt…/Macke

• sidpiraya

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:25

jo jag har en naish 7:a i knappt använd för 1800:-

070 72 75 946
    /Michael

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:34

Intresserad av en drake som tar så lite plats som möjligt. Hur är det med foils kontra tube kites när man packar dem rejält./Macke

• niklas82

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:41

mmf för det handlar ingenting om prestanda ???? packa du ner en folie o åk till liberia du det blir kanon…

ha d gött

• ylva

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 12:53

Kolla på tråden Djerba i resforumet. Det verkar som om du borde ta med alla kitar…

Annars, om du ska visa polarna på land tycker jag 8 m2 verkar stort… Jag har en 3 m2 Ozone Little Devil som är perfekt för att visa kompisar och är kul på snö i kraftigare vindar.
    /Ylva

• anonym-anvandare

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 15:51

Tack för tippset Ylva. Fast jag ska till Liberia och inte Libyen. det sunkiga med Liberia är att vattnet är så förorenat att man inte kan bada där jag ska bo.

sidpiraya, vilken årsmodell är det på din drake? Ingår bom och hela kittet?

• sidpiraya

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 18:56

2002 ingen bom men i nyskick använd 4- 5 gånger

• skanepaul

Medlem
    26 augusti, 2005 vid 20:36

Jag säljer en likadan för 1500:-, nyskick utan bom.

• sidpiraya

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 07:30

va fan komma här och dumpa priset..
    Jag säljer min med 1 bom 2 pumpar och en och en sprillans ny Tablas för 200 spänn eller en moron holk.

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 08:31

Om du ska köra på land så lär du väl ta en foil… annars så har du väl spräckt tuben efter några krasher.
    /Jakob

• cortex

Medlem
    27 augusti, 2005 vid 14:19

Kolla på Flysurfer Rookie2’orna. De finns från 2 kvm upp till 9kvm. Den dyraste kostar 6400 ink moms… de har dessutom fin prestanda. Däremot är de ju open-celled så de är bara gjorda för landbruk. Klart trevlig vinterkite…

BTW, de tar väldigt lite plats nerpackade… å så slipper du ju släpa med dig en pump också. grin.gif

Kolla på http://www.kajtech.nu för mer info.

/Kaj(Tech)

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 16:10

Svar till:

va fan komma här och dumpa priset..
    Jag säljer min med 1 bom 2 pumpar och en och en sprillans ny Tablas för 200 spänn eller en moron holk.

[/ QUOTE ]

Deal, jag tar din kite och tablas…

Well, jag är intresserad av kiten men behöver en bom. Har ingenting kvar eftersom jag har sålt allt nu innan jag sticker för att köpa nytt nästa år. Om du kan fixa en bom tror jag nog fan att jag slår till…

Om det inte finns nån annan som vill sälja en EH Wave 7 kvm med bom för en billig peng.
    /Macke

• skanepaul

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 17:03

ok du får min för 1000 + frakt!

• anonym-anvandare

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 15:04

Svar till:

ok du får min för 1000 + frakt!

[/ QUOTE ]

Sorry, jag har fått ett bra pris på en EH wave 7kvm.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Liberia, vilken kite ska jag ta med mig?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.