Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lila i stilla havet

• lila i stilla havet

Publicerad av johnk på 9 december, 2009 vid 18:28

Årtiondets storm på stilla havet
    http://www.surfline.com/video/featured-clips/swell-of-the-decade-hits-jaws_39286
    Den jämförs med stormarna

Svallet rullar in på min kustremsa nu och stannar ett par dagar. Blir paddelsurf om jag vågar. Annars kommer det nog vind på Lördag igen så man kan kitesurfa det som finns kvar.

I Måndags hade vi blåsigaste dagen någonsin i San Diego sen jag kom hit iaf (när samma storm passerade här). Tyvärr blåste vindmätaren sönder där det var som starkast men jag bifogar en närliggande graf.

Svallvarnings-tack: brushanen robsport.se

Edit: Jag tog upp min Havoc2 8:a vid 13-tiden men det kändes inte helt safe. Att vara överriggad i byig vind är jobbigt men det är en helt ny upplevelse när man det finns surf i färdriktningen i storleksordningen hus. Fick lånat en Nemesis 6:a vid 4-tiden och den var ganska lagom.

johnk svarade 15 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • jonty

Medlem
    9 december, 2009 vid 19:48

Shit, så det finns vind där ibland?=) Hade det grymt när jag var där, bodde uppe på Encinitas, 5 minuter att gå ner till Swamis=) vaknade på morgonen, surfshortsen redan på sen kvällen och knallade ner=) Planerar ny resa nu så till sommaren hoppas jag kunna åka över=)

• johnk

Medlem
    9 december, 2009 vid 19:52

Havsbris (oftast 10-15 mph) sommar/var/host och stormar pa vintern.

Swami’s ar favoritspoten. Tar 25 min att aka dit pa morgonen men det ar vart det. (Tar kanske 5-10 min mindre till andra ok spots sa det ar ingen big deal). Fast jag paddlar till boneyard nar det bryter dar for konkurrens-situtionen ar mycket battre dar 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing lila i stilla havet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.