Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Liner på Recon?
-
Liner på Recon?
Publicerad av anonym-anvandare på 28 december, 2003 vid 22:18Kan man bruke liner fra andre merker på Cabrinha Recon kiter? Eller har de ulik lenge på front å bak? så man må kjøpe recon liner.
anonym-anvandare svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Du har samma ”pigtails” på Recon kitesen så det skall inte spela någon roll.
-
Det dar ar inte riktigt sant. Recon-linorna ar olika langa pa bak och framlinor. Baklinorna ar 25m och framlinorna 22,5m. Om du koper nagra andra linor an Cabrinhas far du alltsa korta ner framlinorna 2,5 meter. Sedan kor Cabrinha ocksa kookproof-pigtails i draken, dvs en av connection-linorna ar hane, den andra hona. Sedan var det nog inget mer. Lite krangel, men man far mycket tillbaks. Jag tappar kiten minst 4-5 ggr varje gang jag ar ute nu, och Recon funkar gott varje gang.
-
Tack för hjälpen Jesper! Tydligen var där lite längd skillnad har jag missat.
-
Sjekket på linene nå, og det står 24 meter på baklinene og 22,5 på front. Var det det du mente? eller er det 2,5 meter forskjell?
-
nee vafan… på mina linor är d ingen skillnad… satte på ett par 13m linor häromdan.. o d funka utmärkt.. linorna e lika långa.. däremot e back o front lines vid kiten o på bommen av olika längd.. där man fäster linorna då.. ni kanske dyfta på de…
/olle
-
Linorna är 22.5 respektive 24 meter på nya Recon.
LE linorna är kortare på grund av att Recon release linorna är längre.
Patric -
RECON är ett jätte bra system för nybörjare, men jag tycker det kan vara ltie farligt ibland då det kan lösa ut lätt om man nuddar den lilla bollen..
-
när man hoppar!!!!?? hur löser man ut det, drar i en boll?
Logga in för att svara.