Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Linsurf i dagspressen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2004 vid 08:38

    “Wave – Vågsegling där olika hopp bedöms. Vid ett lyckat hopp kan surfaren komma upp i ca 3 meter över vattenytan.”

    Härligt!!!

    /bävergas

  • voodoo

    Medlem
    28 september, 2004 vid 08:39

    vid ett lyckat hopp komma 3 m ovanför vattenytan? wink.gif

  • enskedetomas

    Medlem
    28 september, 2004 vid 08:42

    Det har jag aldrig gjort, men det är väl ett trick det me

  • viggo

    Medlem
    28 september, 2004 vid 08:51

    Reportern hade typ aldrig sett en bräda mer än på TV 1985, men men kul att dom uppmärksammar sporten!

  • jester

    Medlem
    28 september, 2004 vid 09:15

    iofs… i en insjö är det ju en hyfsad bedrift att komma upp 3m…. grin.gif

  • edgedaniel

    Medlem
    28 september, 2004 vid 11:40

    Slalom – Svårt att genomföra i och med att grenen kräver mycket vind. Den mest actionfyllda grenen där alla startar samtidigt.

    Hahaha vad mycket acktion det är i slalom… Var reporten tysk eller hehe

  • tabi

    Medlem
    28 september, 2004 vid 15:14

    haha!

  • oscar

    Medlem
    28 september, 2004 vid 15:48

    Har du kört slalom nån gång? Det är action för dom som kör och mkt adrenalin! Även nåt som dom som inte är insatta i sporten tycker är kul att titta på och upplever som spännande. Racing är coolt!

  • styret

    Medlem
    28 september, 2004 vid 18:08

    håller med. kolla in lite gamla pwa-filmer. gubbarna rejsar typ 5 bojarsbana och nån går kull i gippen på två sekunder dundrar tre gubbar till rätt in i han/dom som ligger i vattnet.
    fett med action allså.

  • oaxen

    Medlem
    29 september, 2004 vid 12:07

    Man ska alltid be att få göra en genomläsning(/-hörning)innan en artikel går i tryck. Journalister får alltid saker om bakfoten, det slår aldrig fel!

  • ozman

    Medlem
    29 september, 2004 vid 12:28

    Jag tycker det var jämförelsevis bra. Vi hade en artikel på första sidan av en dagstidning i australien en gång, där det förklarades att vindsurfare brukar bli attackerade av hajar eftersom hajarna tror att vindsurfarna är fiskebåtar och därför brukar slänga i bete och fiskrens och sådant efter sig. Det var givetvist sista gången jag köpte den tidningen – synd eftersom det inte fanns någon alternativ tidning i den staden crazy.gif

  • oaxen

    Medlem
    30 september, 2004 vid 06:35

    Test

  • viggo

    Medlem
    30 september, 2004 vid 06:44

    Jag fick faktiskt möjligeten till en genomläsning. Problemet var att artikeln landade i min mail 22.00 på jobbet dagen innan tryck. Att man sen seglat KM från 15.00 till man såg månen genom monofilmen och alla grejjer var utspridda i mörkret, gjorde att man inte var så sugen på att dra till jobbet för att kolla en artikel.
    Men va fa.. en sån här artikel kanske inte ger den invigne något att hurra över men o andra sidan drar det många nya nyfikna seglare till sporten. Det var ju det som var meningen!

    http://www.linsurf.com

  • wavejump

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 11:09

    Sist jag räknade blev 31,9knop 59,1 km/h inte 55km/h
    1knop = 1.852km/h

  • wavejump

    Medlem
    21 oktober, 2004 vid 11:15

    om man skall vara petig

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Linsurf i dagspressen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.