Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing liquid force session 2009

  • liquid force session 2009

    Publicerad av kongon på 9 juni, 2009 vid 13:14

    http://www.flat3.se/produkter/kites/session

    Nån som har en/har testat? Jag behöver en 9:a och har en slingshot rev. 13m2 nu. Är LF:en ett bra komplement? Fick ett förslag på en north evo också men är lite kluven.

    Jag väger 95 kg och började åka förra sommaren så jag är inte helt ny på sjön (men nästan).

    Vad tror ni?

    / Kongo

    kongon svarade 14 år, 10 månader sedan 15 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • hugeo

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 15:06

    nån som har LF loggan i EPS behöver deeen nuuuu

  • shishoff

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 19:10

    Låter som en bra deal med LF:en. Annars har du Evo 2008 för 8100:- på http://www.wallensport.se/products/list.asp?iArtCatID=5&iActive=1&iMenuID=628&iCatID=25&iParentMenuID=237

    Hur har det gått med Sol:en?

  • kongon

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 20:48

    Tack.. hmm..

    Jag har faktiskt inte kollat brädan (glömde bort det i yran i helgen). Känns som att draken får prioriteras.

    Han som troligtvis ville sälja sin north evo 2009 hade en north dragon bräda till… har dock inte fått ett pris på det ännu. paketet är nog bara använt ett par gånger så det borde vara en bra deal.

    Tycker själv att LF:en såg bra ut… hittar inte så mkt om den på nätet dock.

  • neven

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 20:50

    Jag har inte kört Sessionen men den skall vara hyffsat lik Havocen (och den är ju grymt fin!) men lite stabilare. Folk verkar gilla den och jag har funderat på en själv, speciellt i de mindre storlekarna som annars kan var lite hetsiga och snabba.

  • kongon

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 20:55

    Stabil låter ju bra för mig, tack för svaret Neven!
    Är det någon mer som har nån bra input i mitt drakval?

    Som det ser ut nu står det som innan mellan Session och Evo… inte lätt när man knappt har sett dem live. Lutar mot Session dock!

  • haze

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 20:57

    North har väl så där service eller har det blivit bättre? Gick snack om det förrut i alla fall!

  • kongon

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 21:03

    Är LF bättre på servicen?
    Har iaf hört att evon ska vara en bra drake, men det är ju inte mkt värt om man får ett måndagsex. och inte kan få service!?

  • matthias

    Medlem
    9 juni, 2009 vid 21:41

    Session’en är en grymt stabil kite som lämpar sig allra bäst till nybörjare som instegskite och till hard core vågkitare som vill ha en riktigt stabil kite i starka vindar. Jag skulle dock definitivt rekommendera en Havoc istället, en kite som du i slutändan kommer få ut mer av. Det är precis som session en sjukt stabil kite men också en lite livligare kite som du kommer kunna utvecklas betydligt mer med. Eftersom det verkar som att du redan kommit igång med åkningen lite tycker jag inte det är något snack om saken, Havoc is the way to go.

  • skotten

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 02:44

    I agree that the havoc is an awesome kite, great for relauch and pretty stabil…

    but really, something people refer to as a stable kite that is great for noobies doesnt really fit the profile of what a hardcore wave rider would use?

  • magnush

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 07:08
    kongon;552102 wrote:
    http://www.flat3.se/produkter/kites/session

    Nån som har en/har testat? Jag behöver en 9:a och har en slingshot rev. 13m2 nu. Är LF:en ett bra komplement? Fick ett förslag på en north evo också men är lite kluven.

    Jag väger 95 kg och började åka förra sommaren så jag är inte helt ny på sjön (men nästan).

    Vad tror ni?

    / Kongo

    Varför inte Rev 9? Det är ju det naturliga komplementet …

  • matthias

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 15:36

    Skotten, I have little experience in wave riding myself but I talked to mauricio about this in Denmark last year and according to him the session is the best wave kite he ever tried and the fact that most of the Liquid Force pro team has the session as their number one choice for wave riding must mean something. I guess there are two types of wave riders, those who really ride the wave (steady one handed control, stable kite), and those who “kite” the wave (aggressive two handed control, faster kite).

  • kongon

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 18:41
    MagnusH;552248 wrote:
    Varför inte Rev 9? Det är ju det naturliga komplementet …

    Jo, det kan man ju helt klart tycka… jag med egentligen men jag skulle vilja testa runt lite och kom fram till att det är kul att testa olika märken. Tänkte att jag kunde få bättre koll genom att testa runt lite, kanske hitta ett favvomärke. Jag tycker ju om min Rev men jag har ju inte testat så mkt annat.

  • skotten

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 19:26

    you are totally right mattais.. but in sweden we only have waves in onshore wind. I noticed that when I am waveriding downwind that the kite needs to be looped to keep it in the sky, and seeing the havoc flying, I totally think that its the better kite for swedish conditions. If I am desperate enough to ride my 12 cult, because its much slower than my Helix, I find that when I am on a bottomturn after a cutback sometimes the kite ditches at the bottom of the loop. That aint no fun in waves : (

    It wasnt a criticism, just my 2 cents : )..

  • johnk

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 23:00
    kongon;552203 wrote:
    Är LF bättre på servicen?
    Har iaf hört att evon ska vara en bra drake, men det är ju inte mkt värt om man får ett måndagsex. och inte kan få service!?

    Tror inte LF kan vara sämre på service än den jag fått av north iaf. Har fått vänta flera månader på reservdelar (båda gångerna jag behövt) och fått nekade reklamationer på fabriksfel. Både den lokala servicen i sverige och den centrala i tyskland har strulat för mig. Byggkvalitén på de senare LF-kitsen (2008-) är mycket bra dessutom.

    Med det sagt så tyckte jag inte om EVOn när jag testade den. Skulle snarare rekommendera Rebel i så fall. Jag har ett par LF Havoc som jag gillar så session är nog fin den med.

  • gh0st

    Medlem
    11 juni, 2009 vid 08:54

    Jag gillade inte EVOn heller, har inte kört sessionen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing liquid force session 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.