Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Lite Bilder från Björlanda Kile 21 Juli
-
Lite Bilder från Björlanda Kile 21 Juli
Publicerad av Knatte på 21 juli, 2009 vid 18:51Känns ju rätt meningslöst att lägga upp lite lama kort från Björlanda Kile från idag, när alla andra aktionkort finns uppe redan:tongue:
Men, men.. Det kan ju vara kul för de som surfade i alla fall 😉
Man såg lite härliga oldschool grejer..Ett stabilt kastfall på den gamla longborden. Det satt footfin och centerbordet var halv nedfällt..
En gammal F2 och ett North Zeta segel ägde viken under tiden jag var där..
Knatte svarade 15 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
Knatte
Gäst21 juli, 2009 vid 18:56Det softades och fotades också..
Testade Panoreringar och dessa blev rätt ok tyckte jag..
-
Knatte
Gäst21 juli, 2009 vid 21:14Ibland skiter det sig lite..:tongue:
En könstig båt som hade kapsejsat vid bryggan
-
$$$
Gäst21 juli, 2009 vid 21:54Grymma bilder!
TACK!
/Det gula x-flex seglet -
Tack för bilderna! Gött för en annan som inte har några innan på sig själv!
Gött me körv! -
Knatte
Gäst22 juli, 2009 vid 06:47$$$;560647 wrote:Grymma bilder!
TACK!
/Det gula x-flex segletHade två till på dig 🙂
Om det är någon annan som känner igen sig och vill se mera kort, så hojta bara till så skall jag se vad som finns i min dator..
-
Kul att se lite bilder där inte alla ligger upp&ner i luften med årets prylar! Fint!
-
Knatte;560586 wrote:En gammal F2 och ett North Zeta segel ägde viken under tiden jag var där..
Alltid lika kul när gamla(?) rävar kommer ut med sina prylar och ställer skåpet på plats!
Tror inte killen med en gammal Tiga och dacronsegel fastnade på bild (han hann nog åka innan du kom Knatte), det var nog en gammal Top12/Brädbyggare – satte ALLT stilrent när de flesta hade svårt att gippa utan att flyga till månen.. Å andra sidan så låg hans skärbrädeplastbräda rätt stadigt och tungt 🙂 -
$$$
Gäst22 juli, 2009 vid 14:34TACK:cool2: för bilderna!!!
Gissa vad jag har som datorbakgrund nu!?:rolleyes:
/XFLEX -
Knatte
Gäst22 juli, 2009 vid 17:05Kris;560770 wrote:Alltid lika kul när gamla(?) rävar kommer ut med sina prylar och ställer skåpet på plats!
Tror inte killen med en gammal Tiga och dacronsegel fastnade på bild (han hann nog åka innan du kom Knatte), det var nog en gammal Top12/Brädbyggare – satte ALLT stilrent när de flesta hade svårt att gippa utan att flyga till månen.. Å andra sidan så låg hans skärbrädeplastbräda rätt stadigt och tungt 🙂Han kom precis när jag åkte.. Det var ju Top 12 killen som stod i verkstaden och lagade brädor mest. (Glömt hans namn nu)
Han hade ju någon Tiga bump&jump bräda såg det ut som? Synd att jag inte stannade kvar en stund till då..:laugh: -
Knatte
Gäst22 juli, 2009 vid 17:07$$$;560776 wrote:TACK:cool2: för bilderna!!!
Gissa vad jag har som datorbakgrund nu!?:rolleyes:
/XFLEXRäcker upplösningen eller vill du ha bilden större ??
-
Tjena Knatte!
Har du måhända ngt mer kort på mig? Det var jag som körde ett rött severne SSR och en F2. Nytt PB förövrigt 33.4 (max) 🙂
Det var dessutom jag som dragit ut en kompis med Mistral brädan med halvuppfällt centerbord! Noteras skall att våtdräkten även den var från 87…
Mvh Per
-
Knatte
Gäst23 juli, 2009 vid 07:56Bollen;560898 wrote:Tjena Knatte!Har du måhända ngt mer kort på mig? Det var jag som körde ett rött severne SSR och en F2. Nytt PB förövrigt 33.4 (max) 🙂
Det var dessutom jag som dragit ut en kompis med Mistral brädan med halvuppfällt centerbord! Noteras skall att våtdräkten även den var från 87…
Mvh Per
Visst fanns det några skarpa bilder på dig också.. Du får även en bonusbild på din kompis med snygga seglet!
33.4 knop är stabilt i Björlanda, då det är så korta sträckor man kan surfa på:smile: Har du kollat var du i viken du var snabbast??
Jag har alltid varit snabbast utanför bryggorna/piren slörandes bortåt fel sedan av viken.. -
Det var grymt där.. jag som nybörjare var bara avundsjuk när man såg alla som körde som dårar och så hade jag problem med att starta upp och komma iväg..
Ge mig några dagar till så jäklar! 🙂 -
Hej Knatte,
Tack för goa bilder- inte alltid det blåser och är sol här i Svedala!
Finns de att få i högre upplösning också?Jag var snabbast nedanför ”orm-ön” i den gula cirkeln, fanns några över 30 i den gröna också men det blir ju jädrigt choppigt att slöra här då du måste korsa vågorna som kommer in genom gattet så det känns som farten här är helt beroende av hur mycket du vågar gasa… Bakom ormön var det lite lugnare men den tar ju lite av vinden, kanske skulle tagit ett större segel? Hade 5.6:a nu men redan där blir ju gippandet svårt med en 66liters bräda som är helt rak… 🙂
Mvh P
-
Knatte
Gäst23 juli, 2009 vid 10:20Bollen;560990 wrote:Hej Knatte,Tack för goa bilder- inte alltid det blåser och är sol här i Svedala!
Finns de att få i högre upplösning också?Jag var snabbast nedanför ”orm-ön” i den gula cirkeln, fanns några över 30 i den gröna också men det blir ju jädrigt choppigt att slöra här då du måste korsa vågorna som kommer in genom gattet så det känns som farten här är helt beroende av hur mycket du vågar gasa… Bakom ormön var det lite lugnare men den tar ju lite av vinden, kanske skulle tagit ett större segel? Hade 5.6:a nu men redan där blir ju gippandet svårt med en 66liters bräda som är helt rak… 🙂
Mvh P
Aha, du seglar så långt ner i fågelviken alltså? Det kanske funkar bättre :laugh:
Självklart kan du få bilderna i full upplösning om du vill. PM:a min din adress så skall jag fixa över bilderna:grin:
Logga in för att svara.