Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite gamla bilder…

• Lite gamla bilder…

Publicerad av falle på 20 september, 2005 vid 08:57

Här é ett gäng bilder från min dator, någon som har andra riktigt gamla?
    2maj2000_2.jpg
    Denna bilden är från Rågelund den 2 maj 2000. Jag kör min minimalibu vågsurfingbräda med fotstroppar. Som jag senare sålde till Pepä. Här redan med 4-linors kite.

Las_mer.jpg
    TV4 Halland gjorde reportage. Mediakåt tidigt…! Det var viktigt för TV4 att jag skulle vara först med sporten i Sverige. Jag kände inte till någon annan än Kenta som kitesurfade.
    Jag har köpt nya windsurfingprylar igen!

Kenta.jpg
    Här é Kenta med sin nya RRD-bräda på Apelvikens parkering.

Falle.jpg
    Mars 2001 Rågelund, Åsa.

Megascene.jpg
    Megascene behövde en frontfigur. Den större bilden är från första gången jag kitar. Askimsviken, Göteborg mars 2000. Jag och Kenta hade övat på en stor gräsmatta i 6 veckor. Kenta, kan inte du skriva om när jag band fast klätterlinan om din midja och kopplade till dragkroken på bilen?

Mat_kurs1_HenricE.jpg
    Här håller jag kitesurfingkurs för två talangfulla elever juni 2001. Nils och Henke. Henrik Ericsson visade senare bli mycket duktigare än mig 🙁

MB_2000.jpg
    MB_2000_2.jpg

MB_juli2000_2.jpg

Fick kontakt med en kille som jobbade lite i Göteborg som visade en CD med bilder på. Mårten Björnsson! Tror att alla 3 bilder är på honom när han kör i Båstad. Mårten?

Sporten1.jpg

Sporten2.jpg
    Här é Greg Drexler från Naish på besök i Sverige. Martin Eriksson fixar inför uppvisningen för TV sporten. Niklas Hyland var där och intervjuade. Vinden svek oss tyvärr. Mathieu tog bilder.

rambo_johnson svarade 19 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 41 Svar
  • 41 Svar
  • zoolander

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:19

fin fint.. det var tider det!

• patrikol

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:05

Gött kul mad lite kite historia!

• dalen

Medlem
    20 september, 2005 vid 10:17

Det var tider det. Glöm inte när vi kiteade 10 timmar från Danmark till Varberg och Kenta spydde som en kalv från följebåten. Han var stark som hoppade i vattnet ändå. cool.gif cool.gif cool.gif

• tobas

Medlem
    20 september, 2005 vid 18:18

Schyssta bilder!! Det var ju nästan på den tiden jag lovte di en midda som du ännu inte sett. Misströsta ej det blir väl när vi sitter på hemmet eller nått. Om du inte dyker upp på Sveriges Hawaii (Gotland) eller Sveriges Whistler (Åre) till vintern vill säga.
    May the wind and time be with us / TOBAS wink.gif

• pepa

Medlem
    20 september, 2005 vid 18:21

Fan va najs! Din gamla bräda hänger numera på väggen i en surf shop i Alicante. Jag är skyldig dig 100 spänn också.

• niklas82

Medlem
    20 september, 2005 vid 19:01

kul som fan.. med gamla bilder… den bilden där mårten kör i båstad med den vita draken.. var första ggn jag såg kite live.. sen tog jag kurs hos dig Falle, hooked ever since

• rambo_johnson

Medlem
    20 september, 2005 vid 23:46

MÅRTEN ROCKS fan va nasih var bra på den tiden smile.gif

• falle

Medlem
    21 september, 2005 vid 07:17

Här é en till bild på Henrik Ericsson… 🙂 (Det är han (Rudolf) med röda luvan)

Mat_kurs4.jpg

Tobas: Inget går upp mot en makaroni-midda i bussen, väntar med spänning.
    Pepä: 2 stora öl när vi träffas i Mynningen till helgen?!
    Tufvesson: Keep on surfing!
    Mathieu: Har tatt bilden

• nic

Medlem
    21 september, 2005 vid 08:25

Skön tråd. Här e jag 2001 i Tarifa, kolla bommen, minst 1 meter… lite färre kitar än nuförtiden där.
    109-0908_IMG.jpg

nic – hm, undrar om jag kan hitta nåt från 2000…

• mat

Medlem
    21 september, 2005 vid 12:19

eheh! Kul tråd! Har också en del gamla bilder wink.gif ska kolla i arkivet och lägga lite bilder senare ikväll … tongue.gif

/Mat
    http://www.alohaphoto.nu

• mat

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:51

synd att jag har ingen scanner här eftersom har många gamla dia bilder från 2000-2001 här kommer några som jag hade sparat på CD.

/Mat
    http://www.alohaphoto.nu

1. Hugo!

• mat

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:52

2. Håkan

• mat

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:53

3. Mycke

• mat

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:54

4 mickael p. igen

• mat

Medlem
    21 september, 2005 vid 13:55

5. pepä wink.gif

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite gamla bilder…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.