Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite nyheter på surfdagboken.se

  • Lite nyheter på surfdagboken.se

    Publicerad av s på 23 mars, 2007 vid 12:05

    Tjenare alla nätsurfandes vindsurfare!

    Nu har både jag och MC startat med 2007 på http://www.surfdagboken.se !
    Och jag har även, till slut, lyckats med att skriva klart om Sydafrika 2006.

    Man kan se på statistiken att intresset ökar då ni som läsare ser att det hänt något, t.ex. var september efter Wave Classic en stark månad med över 41.000 träffar. Likaså december efter våra Sydafrikaresor med 81 unika träffar per dag och totalt över 47.000 träffar (ej unika – ni klickar väldigt mycket!).

    Från Sydafrika kom dock inte rapporten förrän för ett par veckor sedan. Vilket leder mig till årets nyhet på surfdagboken:
    Vi har numera möjligheten att skriva surfdagboken via mobiltelefon – snabbare rapporter utlovas!
    Dock kan vi inte lägga upp bilder än. Vi är lite novisa på detta med php. Kan någon lära oss mer så mottages gärna tips hur vi skall kunna föra upp bilder direkt från mobilkameran in på surfdagboken! Bilder får vi komplettera med på traditionellt sätt i efterhand.

    Vi ses på vattnet 2007!

    /Staffan

    toka svarade 17 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • philippos

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 12:18

    Trevlig läsning. Keep it up!

  • wind-lover

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 19:40

    kul läsning och snygga bilder/filmklipp! 😀

  • gurra1978

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 20:15

    Tack. Jag har suttit och väntat på något skönt inlägg på konfen idag (är man beroende då?) och så kommer det man väntat på. Väldigt kul att läsa om er SA resa och allt annat. Jag gillar surfdagboken skarpt. Bra bilder och intressant läsning. Får man läsa om din dag i Klagshamn imorgon? : ) Västkusten ser ju dött ut.

  • philippos

    Medlem
    24 mars, 2007 vid 11:37

    Förresten hur blir 81 unika besökare per dag till 47000 totalt över en månad? 81×30=2430 per månad
    47000/30=1567 per dag

    Sååå mycket lär vi ju inte klicka!

  • dude

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 11:12

    81 unika besökare per dag gånger 30 dagar per månad gånger 19 klick per unik besökare blir 47000 klick per månad. Skapligt bra! 🙂

    Inspirerande att läsa om att lära sig olika trick!

  • ola_p

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 12:10

    Våldsam plattvattenframåt från klagshamn, grymt!

  • philippos

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 12:31

    @dude 372410 wrote:

    81 unika besökare per dag gånger 30 dagar per månad gånger 19 klick per unik besökare blir 47000 klick per månad. Skapligt bra! 🙂

    Inspirerande att läsa om att lära sig olika trick!

    Men då räknar man alla sidor inom sajten också. Känns kanske inte så relevant.

  • s

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 13:05

    @philippos 372023 wrote:

    Förresten hur blir 81 unika besökare per dag till 47000 totalt över en månad? 81×30=2430 per månad
    47000/30=1567 per dag

    Sååå mycket lär vi ju inte klicka!

    Jag undrar jag…
    Det är lite lurigt det där med statistik. “Unika besökare” är väl egentligen unika IP-nummer. Då flera storföretag har samma IP ut för sina anställda kan det vara tusentals bakom varje “unik” besökare. Så unika IP är bättre förklaring.

    Men antalet träffar är antalet klick. Och det är på både entrésidan samt min och MC:s sida. Men då kan det ju hända att ni klickar lite fram och tillbaka utan att för den skull läsa direkt mycket.
    Vi kan se att längden på besöken i vinter varit kort, snitt 15sekunder – vilket förklaras med att vi inte lagt ut något nytt. Men “under säsong” är besökstiden i snitt flera minuter.

    /Staffan

  • s

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 13:12

    @Ola_P 372429 wrote:

    Våldsam plattvattenframåt från klagshamn, grymt!

    Jo. Jag har några snyggare på bild – men denna var brutalast! Hååård landning med tvärstopp och mycket plask! Det blir ju så då det är mycket fart och inte så mycket höjd.
    På bilden syns landningsögonblicket – sen försvinner jag i en vattenkaskad då jag inte riktigt orkar hålla emot med benen…

    /Staffan

  • gurra1978

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 18:18

    Hihi, kul att få vara med i din surfdagbok. Jag kan tala om att du är med rätt mycket i den kommande filmen från Klagshamn. Den blir riktigt bra!

  • callep

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 18:27

    när e den färdig? ser fram emot den!!

  • wind-lover

    Medlem
    26 mars, 2007 vid 18:28

    @callep 372526 wrote:

    när e den färdig?

    ja??

    :laugh:

  • swe227

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 15:34

    @gurra1978 372523 wrote:

    Hihi, kul att få vara med i din surfdagbok. Jag kan tala om att du är med rätt mycket i den kommande filmen från Klagshamn. Den blir riktigt bra!

    Kom igen nu gurra, när släpps din senaste!?

  • vinta_kestrel

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 15:41

    Staffan,
    signa upp för ett konto på Google Analytics, så får du bra mkt bättre (korrektare) statistik. Dessutom ett grymt verktyg för att vara gratis. Verktyg som använder sig av webb-loggar är inte så bra annat än att ljuga om statistiken 😉

    Du nämner unika träffar. En träff är när sidan hämtas, en ny träff för varje element (t.ex. videosnutt, bild etc.) som hämtas. Se istället efter antal Page views, de sä’ger lite mer om hur folk surfar. Med Google Analytics kan du dessutom GRAFISKT se vilka vägar folk surfar på sajten, var du tappar de etc.

    Tjo

  • gurra1978

    Medlem
    28 mars, 2007 vid 15:44

    Filmen blev i princip klar men det återstår lite småfix. Sitter här och redigerar på en 42″ LCD TV. Rätt skön känsla att glo på filmen på den : )

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lite nyheter på surfdagboken.se

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.