Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite nytt från Maui

  • Lite nytt från Maui

    Publicerad av davids på 13 januari, 2011 vid 07:27

    Vädret är galet på Maui för tillfället.. Blandad vind, sydliga Kona winds, med lite ostliga tradewinds.. Blandat med storm, hällregn utan dess like och åskoväder.. Idag hade vi galet mycket sydvästvindar, en del regn, men också uppehåll några timmar. The big boys shredda Lanes och Hookipa och där var en del surfare med.. Robby, Kai, Skyler, och Bernd var några av de som ägde stället.. Här kommer lite teasers, mer kommer snart, enjoy!

    davids svarade 13 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • davids

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 07:30

    Och en klassisk regnbåge, som är lika vanligt som att man nästan kör över jättesköldpaddor varje gång man kitar…

  • above_the_law

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 07:34

    Riktigt fina foton D:-)!

  • svinet

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 08:31

    Redigt nice!

  • pepa

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 09:14

    Bryter Peahi nåt? Snart landar Hiengo!

  • hbgkitare

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 09:33

    Är du nöjd med gluggen du köpte av min kompis i Kristianstad?

  • davids

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 19:12

    Nej Jaws har inte brytit något på ganska länge nu… var paddel-in surfing där förra veckan, men då är det ju inte så stort som man vill ha det:) När kommer Hengo? Vindprognosen är riktigt usel för tillfället tyvärr:(

    Hehe, ja det var ett lustigt sammaträffande!:) Var ju bara en 1.4x converter jag köpte men den funkar fin fint tillsammans med min 100-300! Behövs ibland lite extra range när man plåtar surf och vindsurf här..

  • acemattias

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 21:40

    Fler fina shoots fran varan egen Maui korre/paparazzi:cool2:

  • hengo

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 14:37
    Davids;644299 wrote:
    Nej Jaws har inte brytit något på ganska länge nu… var paddel-in surfing där förra veckan, men då är det ju inte så stort som man vill ha det:) När kommer Hengo? Vindprognosen är riktigt usel för tillfället tyvärr:(

    Hehe, ja det var ett lustigt sammaträffande!:) Var ju bara en 1.4x converter jag köpte men den funkar fin fint tillsammans med min 100-300! Behövs ibland lite extra range när man plåtar surf och vindsurf här..

    Ajdå!
    Jag landar på onsdagkväll!
    Var tycker du man ska bo nånstans? Jag har en soffa nånstans men lite öppet fortfarande..

  • davids

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 18:53

    Ska du bo med Craig och Brandon? De bor i Wailuku och det är väl hel tok. Nära till Kite Beach och surf. Du ska helt klart bo någonstans på North Shore iaf. Wailuku, Kahului, Waiehu (http://www.kitebeachcam.com/webcam/waiehu_cam) är väl ok men personligen tycker jag Paia är den softaste byn. Mycket surfare och annat löst folk som hänger här, bra stämning, mysig lite by med några affärer och en hel del restauranger och barer. En hel del folk bor i Haiku med, men det är längre från Kite Beach, närmre Hookipa (där man ändå inte får kita) och närmre Jaws, som nästan aldrig bryter.. Undvik Kihei och Lahaina.. Mycket längre bort.

  • svenne

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 19:16
    Davids;644404 wrote:
    Ska du bo med Craig och Brandon? De bor i Wailuku och det är väl hel tok. …

    Okej, snackar vi dagens bästa felstavning eller årets första särskrivning?
    Är det heltok eller helt ok du menar?

  • davids

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 21:08
    Svenne;644408 wrote:
    Okej, snackar vi dagens bästa felstavning eller årets första särskrivning?
    Är det heltok eller helt ok du menar?

    Varken felstavning eller särskrivning. Har man en IQ högre än en 14 årig autistiskt asiat med kiss på fingrarna kan man räkna ut att det var en slintning på tangenterna och att det skall vara “helt ok”.. Men tack för att du påpekade det!

  • davids

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 21:20

    Och här kommer lite fler bilder när jag ändå håller på..

  • pepa

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 23:21

    Är IQ ålderrelaterad?

  • svenne

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 23:21
    Davids;644415 wrote:
    Varken felstavning eller särskrivning. Har man en IQ högre än en 14 årig autistiskt asiat med kiss på fingrarna kan man räkna ut att det var en slintning på tangenterna och att det skall vara “helt ok”.. Men tack för att du påpekade det!

    Ah, jag förstår att du också har en släng av ironisk humor. Eller nej, vänta nu…
    Om du bor i Paia länge till kanske vi ska ta en fika någon dag. 😉

  • hengo

    Medlem
    15 januari, 2011 vid 17:29

    Tack för tipsen david, uppskattat!!

    De är hos Brandon och Craig yes. Bor där först sen får jag ta å hitta nåt.
    Har kollat rätt mycket på nätet, verkar ju finnas ganska stort utbud av folk som hyr ut rum för typ 3500:-/månad. Men samtidigt svårt å boka när man aldrig varit där, får bli ett problem att lösa på plats.
    shysta bilder, ser ju riktigt fint ut 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite nytt från Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.