Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lite varning för TT idag

• Lite varning för TT idag

Publicerad av andersbq på 10 juni, 2008 vid 07:29

Var ute på en morgontur, kan säga att jag är glad så här i efterhand att det var vågbräda och US-box weed som fick ta smällarna. Rena fenmassakern.
    Det är grunt, fast det inte ser grunt ut. Det finns stenar som aldrig varit i spel som plötsligen bara är 1 dm under ytan. 2 av Surfans stenar har tappat pinnarna. Dessutom så ligger det kättingar uppe på de nya vallarna hela vägen ut till sista pinnarna.

lasso svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jester

Medlem
    11 juni, 2008 vid 10:36

Det visade sig att mr bq körde på tok för långt in igår. Så stenläget är normalt, men vallarna är värre i år av förklarliga skäl.. Man skall alltså inte åk in mellan pinnarna som står på rad borta vid tjolöholm..

• andersbq

Medlem
    11 juni, 2008 vid 10:59

Nja det var på morgonen som fenmassakern skedde, sedan steg vattnet med nästa 0,5 meter på eftermiddagen.
    Jo jag körde för lång in i Tjolöholm igår em, men det gick bra den gången.

• lasso

Medlem
    14 juni, 2008 vid 11:49

Exakt, det här med de ”nya stenarna” är ett problem, men även den där ”rännan”av lera, som jag varande för i vintras, då mudderverket byggde den. Den är faktiskt i vägen vid västlig vind och känns mer och mer irriterande.
    L

• mgs

Medlem
    15 juni, 2008 vid 13:29

vi som kör vid tjolöholm på västlig är det inga problem med rännan av lera.

• andersbq

Medlem
    15 juni, 2008 vid 16:46

@MGS 475139 wrote:

vi som kör vid tjolöholm på västlig är det inga problem med rännan av lera.

utom när vi ska hem och vinden har droppat…:wink:

• jester

Medlem
    15 juni, 2008 vid 17:37

Anders: årets underdrift.. När jag fick simma hem senast, så fick jag passera vallarna… Sjönk ner till midjan i leran… inte kul… 😀

• lasso

Medlem
    15 juni, 2008 vid 18:45

Japp, precis det som hände Jester hände mig också tidigare i veckan (fast ioch med att jag är kortare så sjönk jag ner till hakan). Jag tycker att vi germensamt kräver att kanalen snarast byggs om till en ”Les Saintes Maries de la Mer”-kanal så att vi iallafall vinner på det hela….
    L.F.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Lite varning för TT idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.