Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite vind – Ozone Zephyr

  • Lite vind – Ozone Zephyr

    Publicerad av borste på 29 maj, 2011 vid 20:18

    Hur ofta står man där och önskar det båser en m/s till. Ni säljer vi Ozone Zephyr i Skåneland med. Troligtvis den bästa lättvindsskite som finns. Funkar från 4m/s upp till ca 9-10m/s.

    olandstoken svarade 12 år, 11 månader sedan 14 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • pjoter

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 20:37

    hehe, den reklamsloganen går inte av för hackor. 🙂
    Troligtvis lämnar öppet för flysurfer speed3, DEN bästa lättvindskite som finns. 🙂

  • acemattias

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 21:22

    Har ju kommigt en hel hög med LEI lättvindsdrakar det sissta.
    Slingshoot, Turbine
    Epic, Infinity
    North, Dyno mfl
    Säkert bäst på sitt sätt allihop, men ingen kan mäta sig med en foil och foilarna flysurfer/spleene är nog båda bäst på sitt sätt också.

  • hengo

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 21:37
    Borste;657324 wrote:
    Hur ofta står man där och önskar det båser en m/s till. Ni säljer vi Ozone Zephyr i Skåneland med. Troligtvis den bästa lättvindsskite som finns. Funkar från 4m/s upp till ca 9-10m/s.

    Humm varför är de bättre med en sån än flysurfers monsterkites? Dom är ju kung!

  • danger

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 21:55

    Vi var 3 som körde Zephyr idag i Habo när alla andra satt på stranden! Såg dock inga Speed3, undrar varför… 😉

  • virena

    Medlem
    29 maj, 2011 vid 22:04

    Själv körde jag C4a 7a i Lejet:grin: Gott att det för en gångs skull blåser lite mer här uppe än där ner:)

  • wakenils

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 03:57

    jag körde min c4 15, gött med power! det blåser visst ännu, dags att traska ner…
    vem orkar foil? jävla massa linor

  • gnutten

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 08:34
    Danger;657348 wrote:
    Vi var 3 som körde Zephyr idag i Habo när alla andra satt på stranden! Såg dock inga Speed3, undrar varför… 😉

    Nja, jag var ut med min cult 12a också….
    (iofs gick det väl lite sådär ett tag, en större bräda hade inte varit fel. Sen kom ju vinden igen)

  • skanepaul

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 10:05

    Körde zephyren förra året i egypten med 32m linor och var ganska så impad men tror inte den rår på en foil.

  • skotten

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 21:18

    how much do one of these legendary kites cost? how is availability and cost of spare bladders? : ) can any bar be used with them or is it a bar specific rig?

  • pjoter

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 21:30

    danger… usch 3 zephyrer? Med den här takten kommer de snart vara trångt även när de blåser lite mindre.
    Fast kul att folk börjar inse att det inte är vindhastigheten som är det viktiga utan att ha gott ladd på vattnet.

    Zephyren är faktiskt en rätt go kite det jag provat den. Den och en skim ger ju ett antal bra dagar till på vattnet. Sen finns det ju annat att välja om man vill ha ytterligare mer ladd i lite vind..

  • milkman

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 21:36

    Du kan köra dom på vilken bom som helst med fyra lika långa linor. Den kommer med 54cm bom och behöver nog ca den storleken. Ozones bom och linor är riktigt bra, så det kan vara värt att köpa komplett ändå.

    En Zephyr komplett går på 14990 rekpris. 3000 mindre utan bom, väska och pump.
    A LE bladder is 500.. 🙂

    PS. Den rår inte på en FS ingen-vinds-foils, säkert igång en hel m/s senare. Fast för den som gillar Tubar är det en grym drake, den känns igen (fast större då). Sen har den har bra range, Upp till 10 m/s låter dig välja när det är lagom att byta, eller vara kvar en stund till. Rätt ok för en drake som är kul från 4 m/s.

  • dalen

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 22:53
    hengo;657346 wrote:
    Humm varför är de bättre med en sån än flysurfers monsterkites? Dom är ju kung!

    För att du kan sätta den i vattnet 10 gånger och starta upp den alla tio gånger, även om det är din första dag på vattnet och det är vågor och djupare än du bottnar.

  • mikhogl

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 07:05

    Jag har testat både Zephyr och flysurfermonstret, båda är fina.

    Zepyren svängde rätt fint för att vara 17m, känns som en vanlig kite fast större, lite mer knuff än envy12(bytte mellan dem)
    Flysurfern är det ytterliggare mer tryck i, lite som att åka kabel. den gick också att vattenstarta i nästan ingen vind alls!
    Är det lättvind man vill åt så är nog flysurfern lite vassare, den är också bättre för den som gillar cashflow:grin:

  • pjoter

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 09:32

    Dalen, har du kört speed3? och vattenstartat den i djupare vatten och vågor?
    Har aldrig haft problem med den, otroligt lättstartad jämt.
    Självklart lär den kunna bråka om man lägger den i sydafrikabryt, men de har jag svårt att tro att inte zephyren eller någon annan kite gör.

    Har kört både tubs och foils som skolkites och upplever faktiskt att eleverna lär sig snabbare med foils just pga att de är så löjligt lätta att vattenstarta så det blir mer tid med kiten i luften (har kört kurser med FS, Caution, Naish, Best, North och Ozone).
    Dock blir det ändå mest kurs med tubar eftersom det är troligast att det är det eleven kommer skaffa sen, och då kommer dom ha grymma problem med riggning och vattenstart på sina egna grejer om dom lärt sig på något så enkelt som en foil. 😉

    Men men, kul iaf att borste laddar inför sommarsäsongen med grejer som faktiskt funkar bra alla de där sommarbrisdagarna med 5m/s vi har här i skåne. Kiten är som sagt fin.

    Jag kunde bara inte låta bli att hugga på reklamen, lite som probably the best beer in the world.. Som betyder att det är den godaste ölen du smakat ända tills du faktist börja testa olika öl och inser att 90% av alla bryggerier i världen gör godare öl. 🙂

  • acemattias

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 10:14

    Fast 90% av alla bryggerier i världen som gör godare öl har ju köpts upp av dom, så på något sätt har ju reklamen rätt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Lite vind – Ozone Zephyr

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.