Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Live stream PWA Klitmöller

  • jocke-g

    Medlem
    14 september, 2010 vid 20:25

    Kan bara hålla med, grymt kul att se live från Klitmöller. Dels för man själv varit där och seglat vilket glr att man känner igen förhållandena.

    Men Kauli före Campello jag blev otrolgit förvånad att han vann.

  • challgren

    Medlem
    14 september, 2010 vid 21:15
    dr Masse;631158 wrote:
    jädrar vad det har varit kul att kolla, det som hunnits!

    Men huuuuur kunde Kauli vinna finalen? Alltså, jag gillar hans segling hårt men… ett referat:

    “Kauli går i tveksamma vind- och vågförhållanden sin vana trogen ut med en 43 liters quadfish med supermycket rocker och en 3.2a. Han planar ingenting och det är svårt att skilja ut hans hopp från större fensläpp. Efter nästan halva heatet i ubåtsläge inser han faktum, kastar iväg juniorkitet till en lokal fotograf och plockar upp seniorprylar för att ge sig ut igen. Detta är det första som får hans fans att faktiskt vakna till lite. “Oj, Kauli på storgrejor!”. Det badas dock en del till, planas lite men mycket action är det inte. Emellan allt detta får han dock ihop en godkänd bakåt och två vågor med mer än en sväng på i alla fall. Under samma tid har Campello bränt runt som en liten maskin, dragit av en dubbel, bailat ur dagens skönaste delayed försök, bjudit på sevärdhet och plockat fler vågor än vad en normal vindsurfare gör under en månadslång semester på Maui. Naturligtvis vinner Kauli heatet.”

    Que? De måste införa en “totalunderhållningsfaktor” i 12-minuters heaten, ah! 😀

    Concordo

  • ola-h

    Medlem
    14 september, 2010 vid 21:50

    Grymt coolt med tävling nästan på hemmaplan. Men finalerna var ju lite antiklimax, definitivt när det gäller vågridningen där alla fyra led rätt svårt och Kauli värst av alla. Antingen är de (lyckligt) ovana med kombinationen dålig vind och sega vågor eller så är det kanske brädorna som inte riktigt funkar. Det ser ut att suga fast lite för dem (mindre för Bruch). Om man tänker på vad en vågsurfare i världsklass presterar i termer av fart och flair i motsvarande skitvågor så tycker jag man borde kunna förvänta sig lite mer av Kauli och herrarna. Och helt seriöst tror jag faktiskt att brädorna spelar in en del.

  • haze

    Medlem
    14 september, 2010 vid 22:14

    Kauli var ju bäst i finalen….. Oki. De rockar hårt i hoppen men för fan de suger ju när det gäller att rida vågorna. Kör typ 90% i vitvattnet. Varför?

    Inte ett uns av surfkänsla där ju…………

  • haze

    Medlem
    14 september, 2010 vid 22:15

    För övrigt så surfar jag mest med vindsurfare mest hela tiden och då menar jag surfar! Både Jens, Lars, Kenneth med de andra locals…. Inte vindsurf utan surf…..

    😉

  • andersbq

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:29

    Nu kör Olandersson!

  • jocke-g

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:30

    Andreas öppnar dagen seglingar och är på vattnet nu.

  • jonteasu

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:30

    Olanderson live nu!

  • dr-masse

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:39

    Ah, shit! Han dök på en väldigt bra våg – fasen. Kom igen!

  • jonteasu

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:44

    Är det samma bedömmning idag? Två vågor och två hopp?

  • jocke-g

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:54

    Andreas gick vidare.

  • jonteasu

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:55

    Verkar ju som Olandersson gick vidare i alla fall. http://www.pwaworldtour.com/index.php?id=1290

  • slor4ever

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:55

    Olandersson vidare! Vad händer efter att dubbel-elimineringen är klar? Det verkar ju blåsa hela veckan. Fortsätter man tävlingen? Trippeleliminering?

  • podde

    Medlem
    15 september, 2010 vid 07:59

    Två vågor ett hopp tyckte jag mig höra.

  • andersbq

    Medlem
    15 september, 2010 vid 08:59
    Slör4Ever;631224 wrote:
    Olandersson vidare! Vad händer efter att dubbel-elimineringen är klar? Det verkar ju blåsa hela veckan. Fortsätter man tävlingen? Trippeleliminering?

    Dubbel eliminering är som en vanlig enkel stege, man mot man, men åker man ut, så hamnar man i en loser-stege, vilken en man kan ta sig tillbaka till vinnar-sidan och vinna hela stegen. Man måste alltså förlora två gånger för att åka ut. Den som åker ut tidigt men som kämpar sig tillbaka måste segla enormt mycket.
    Dubbel eliminiering har inget med att man seglar under en dag eller två dagar.
    Hinner man så kör man kanske en dubbel-stege varje dag till på söndag, vad vet jag?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Live stream PWA Klitmöller

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.