Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Livsfarligt?
-
Livsfarligt?
Publicerad av ozzcarr på 11 januari, 2004 vid 16:19Hallo i stugan!
Nu vänder jag mig till alla som é i Cabarete eller har varit där.
1. Är det inte livsfarligt på dominikanska, om man bor utanför en resort dvs. ? Var bor ni när ni e där?
2. E det lugnt att åka dit själv, lär man känna folk där, mycket svenskar?
3. Åker alla på samma ställe så att man kanske träffar dem man känner lite sen surfingen här hemma?
4. Finns det något resebolag som inriktar sig på surfresor som någon har använt, de lär ju veta vad som gäller bra?
/Oscar
ozzcarr svarade 21 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Tjena KNUUUGEN, ja e där från 4 feb till 20 Mars, kom dit så ska ja nog ta hand om dig lillbrollan…
-
Hyr rum eller lägenhet!
Mycket folk!
Trevligt folk!
Fyllefest!
Ganska enformigt efter ett tag!
Bo på stranden är dyrt om man inte har tur!
Inga flygbolag i sverige har surfresor! Kolla natalie simon i frankrike eller UCPA.
Vi ses där! -
Tackar för svaren! Ja jag tänkte åka i slutet på Januari, men som ni förstår känns det lite läskigt när man inte e bundis med allt för många i de krestsarna. Ska hälsa Soffan från dig Hugo!
Tänkte dock bara stanna 3-4 veckor, så lägenhet blir nog för mycket. Finns det annars något budget hotell…eller liknande nära den populäraste kitespoten. Eller är det någon som har en stor lägenhet och vill hyra ut en säng några veckor?
Hojt
-
Du kan bo på Tropical Goletha som är precis vid kitebeach men det finns en strand på andra sidan stan som los svennisar brukar hänga på. Mindre folk och jävligt schyst. Annars finns det Casa Loma som jag inte ens skulle rekommendera till en råtta, men tydligen har de bytt manager. Han gillade att kolla in i fönstren.
Annars finns det också Residencia dominicana. Kolla namnen på google så kanske du hittar dem… alla utom casa loca alltså.
Ha d g, -
Va fan, Casa LoMa e gott ju!!! En trea for 200 dollars i manaden. Som hittat.
-
Med risk att börja låta tjatig, Efter att ha kollat runt lite på nätet verkar det som om man ska sträva efter att bo så nära kitebeach som möjligt. (Låter så på namnet iallafall).
Men det kanske e värsta turist-fällan, åker man där eller rekommenderas andra spots, isåfall satsar jag nog på kickis förslag. Men det finns ju lite schyssta hotell precis vid kitebeach.
Tacksam för svar!
-
Jevla gottegris Oscar! Ha det gött! Kitea nu för alla oss isbjörnar här hemma!
Glöm inte att ta en massa coola bilder!
-
Det ska jag, men måste bara hitta nått schysst ställe att bo på! Kan ju ingenting om cabarete, tur att det finns vänliga själar här på steffo som kan hjälpa mig
Frågan lyder iallafall fortafarande, ju närmre Kitebeach ju bättre = sant/falskt
-
eftersom det inte drabbar nån fattig så fan ja kör på nära kitebeach… men det blir långt o åka när du ska supa med poalrna…
-
du bo på Resindesia Dominicana det är billgit o frescht, nära till stan…
-
Nackdelen med att bo vid kitebeach är motoconcho kostnaden (moppe taxi). Det är en bra bit från stan så är du där en längre tid så är köp av moppe rekommenderat (inte för Hugge). Men annars är det schyst!
-
Jo men blir det inte samma kostnad på andra hållet sen när man ska kita, jaja vi får se! Men ner kommer jag iallafall…Fan va gött.
Moouhhaaaaahaaahaa
Logga in för att svara.