Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ljungskileviken på juldagen…

• Ljungskileviken på juldagen…

Publicerad av ola_p på 25 december, 2003 vid 14:49

Bjöd på rätt okej segling såhär på juldagen. Varmt(7grader), regnigt och hyggligt med vind… jag vart stundtals lite överriggad med min 5.6a. Som mest var vi 5st ute vår fotograf gav dock upp efter att ha fått sin mössa ivägblåst (kallt) och därför fick vi det förevigat med nåra blider.

Först ut: fotografens härligt välfärgade prylar står lutade mot riggdäcket medans jag vadar ur vattnet och andreas tittar på…

cambo svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:50

Pappa på väg…

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:51

Pappa badar..

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:52

Till och med Andreas var ute å njöt av vinden.

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:53

Jonatan

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:54

Jonatan gippar

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:54

Jonatan gippar en gång till

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:55

Å en duckgipp gör han också

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:56

Å duck!

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:58

Jag e på gång

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:58

Ytterligare en gång

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 14:59

jag testar vulcan, fast det var ju ett tag sen jag seglade… Hmm… man kanske skulle hoppat också… tongue.gif

• niklas_s

Medlem
    25 december, 2003 vid 17:49

kul me lite bilder. ja som inte trodde du gav dig ut om de inte blåste mer än 15. men men. hur långt runt kommer du i vulcanen då?

va ute å körde vågisen me 5.0 ida, vulcan gick mycke bättre imellanåt me den faktiskt. men fortfarande e de en lååång väg kvar. men den ska sitta innan midsommar iaf. de e målet

• ola_p

Medlem
    25 december, 2003 vid 20:02

Jag e ute så fort det är planingsvind, (iofs blir man ju kinkigare med det u kallare det blir men..) här har ju hösten varit vidrigt dålig, och jag har haft kass timing, och sist det var riktig segling var när jag köpte vågis…
    Å vulcan… hum.. som sagt blev det inte mkt till segling i höst, så idag lade jag ner alla försök när jag fick bada andra gången… (Kallt när det läcker vid knäna…) Som bäst har jag kommit mer eller mindre runt, men problemet e att kombinera snurr, handförflyttning och rätt viktfördelning så man får till glidet bakåt… Idag var det dock duckisar och gippar samt nån helikopter som det satsades på. Så länge man slipper simma så e det helt ok temp nu faktiskt.. smile.gif

• mr_engstrom

Medlem
    27 december, 2003 vid 21:38

Härligt!! Ni värkar ju vara ett gott gäng där nere! Man skulle kanske fläcka sig ner någon dag framöver. Vilka vattenförhålanden finns det mäjlighet till? Har seglat en del vanligt i Ljungskile och vad jag minns så var det ganska mycket plattvatten. Inget öppet hav?
    Hälsn. Joakim

• jonatan

Medlem
    28 december, 2003 vid 10:14

Hela orust ligger ju ivägen… så det är plattvatten som gäller.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ljungskileviken på juldagen…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.