Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lönar det sig att beställa bräda från USA / Hawaii?

  • Lönar det sig att beställa bräda från USA / Hawaii?

    Publicerad av perkele på 4 juni, 2009 vid 08:58

    Någon här som tagit hem en bräda från USA / Hawaii via post / DHL eller liknande? Sitter och funderar på om det lönar sig eller inte, lite svårt att hitta priser på sidorna också. Tips och tankar är välkomna. Jagar en wave twinfin på runt 90L…

    sinker svarade 14 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • doc

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 09:39

    Vad har du för budget?
    Jag köpte full custom twinfin från England för 12000 levererat till dörren.
    Brädan före var en demobräda, 7500 totalt. Den som söker kan finna:
    http://www.moocustom.co.uk/links.html
    scrolla längst ner på sidan…

  • alexasu

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 09:42

    Jag har en polare som beställde segel från hawaii för några år sedan, men med frakt och tull och allat vad det heter blev det dyrare än vad det hade varit på typ SP.

  • kinetic

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 10:03

    Eller så “specar” du din bräda tex efter en ritning så kan Pirate bygga den åt dig för 750Euro inkl stroppar,boardbag och frakt…

  • dr-masse

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 10:27

    Med dålig kronkurs, frakt, tullar (som är lite oförutsägbara) så känns det spontant inte som någon höjdare. Bättre att försöka hålla sig inom EU, i så fall.

  • ola-h

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 11:19

    Vänta tills Svenne kommer hem och får igång sin fräs. Då kan du t ex beställa nåt i stil med denna 89-litare, twin fin, 60cm bred, 36.4 OFO (eller efter valfria andra idéer):

    Bild7.png
    Bild1.png
    Bild2.png
    Bild3.png
    Bild4.png
    Bild5.png
    Bild6.png

  • svenne

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 11:31

    Och imorgon fräser vi ett par såna här i Portugal, ja om det inte är lika bra surf som igår och idag för då kanske vi gör det på lördag istället. 🙂

  • perkele

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 13:03

    Musik i mina öron gubbar!
    Say when and where.

    T

    Ola H.;550952 wrote:
    Vänta tills Svenne kommer hem och får igång sin fräs. Då kan du t ex beställa nåt i stil med denna 89-litare, twin fin, 60cm bred, 36.4 OFO (eller efter valfria andra idéer):

    Bild7.png
    Bild1.png
    Bild2.png
    Bild3.png
    Bild4.png
    Bild5.png
    Bild6.png

  • perkele

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 13:06
    kinetic;550929 wrote:
    Eller så “specar” du din bräda tex efter en ritning så kan Pirate bygga den åt dig för 750Euro inkl stroppar,boardbag och frakt…

    pirate?
    låter intressant.

  • perkele

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 13:08

    RRD:n går ju på 14k och det är sjukt mycket pengar, men står den framför mig i nästa kuling så vettifan om det inte är värt det…
    😉

    Doc;550923 wrote:
    Vad har du för budget?
    Jag köpte full custom twinfin från England för 12000 levererat till dörren.
    Brädan före var en demobräda, 7500 totalt. Den som söker kan finna:
    http://www.moocustom.co.uk/links.html
    scrolla längst ner på sidan…
  • adde

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 13:24

    Koppla in fräsen till kopiatorn för den ser ut att bli poppis.

  • perkele

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 14:10

    oooh mycket dividerande ledde till slut till ett bra och väl utfunderat beslut, tack för alla era svar både här och som pm… jag har en moo på väg hem från england, så taggad, hoppas den hinner hit innan helgen…

    tack igen för att ni orka med mitt tjat

    😉

    /T

  • svennebanan

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 15:56

    Lite mer info om den där brädan och hur du kom fram till att du skulle köpa just den får du gärna bjuda på som kompensation för att du varit så jobbig;).

  • doc

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 16:22

    Så jäkla najs!
    Kul med fler kossor i hagen! Vad är specen?
    230×59?

  • perkele

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 18:39

    The specs are.
    • Built 7th November 08
    • 232 X 59.6cm
    • Tail 38cm
    • Nose 40cm
    • Weight 5.9kg (ex straps)
    • Maui CNC 6.25 fins
    • Single concave into slight double into single into flat at tail, fuller rails, planning flat, light stiff and strong Full carbon/Dyneema deck, It is quite a chunky board but shows no sign of trouble even when full power on 4.0, these shapes are changing the rules!

    Doc hade skrivit en fin recension av sin bräda, Jon som byggt den är en reko kille och har goda reviews på nätet. Brädan låg rätt i pris, var färdig att skeppas. Grafiken är grymt cool och den verkar asfet att åka på.

    Jag har gått som en katt kring het gröt på en twin och läst tråd efter tråd med folk som önskat de köpt tidigare. Jag önskar så att jag hade kunnat vänta på Svennes plankor men abstinensen tog över när denna och en annan nere i spanien dök upp.

    Ska bli så gött att testa.
    Kommer troligen innan helgen, wiiihiii…

    Återkommer med en mer utförlig recension från en lekman som mig själv.

    – Visst är de ko-la!

    /T.

  • doc

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 20:57

    Kan nog stämma bra det där, min 88 är en cm smalare, annars snarlik. Funkar kanon med fullt tryck i 4.2.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lönar det sig att beställa bräda från USA / Hawaii?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.