Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag em sthlm: SV

  • Lördag em sthlm: SV

    Publicerad av fastforward på 22 september, 2006 vid 13:59

    Foreca och windguru säger att det kan blåsa lite iaf. Vad tror ni?
    Verkar vara bra vinkel för Fituna eller kanske Kallhäll…

    Oregistrerad svarade 17 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • bopung

    Medlem
    22 september, 2006 vid 15:05

    det blir väl en fitunaförhöstdag va?

  • Oregistrerad

    Gäst
    22 september, 2006 vid 21:22

    Vad ska man tro…är det värt resan till Torö eller Fituna?
    /André

  • jps

    Medlem
    23 september, 2006 vid 09:20

    Det undrar jag också. Någon som har koll på läget?

  • fastforward

    Medlem
    23 september, 2006 vid 10:05

    Nu vore det ett bra tillfälle för någon att starta en tråd om att han/hon har satt upp en vindmätare i Fituna…

  • hangloose

    Medlem
    23 september, 2006 vid 10:21

    Kolla denna länk med kustobservationer: http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567
    Landsort ger ju en rätt bra indikation i alla fall. Verkar väl vara rätt riktning men kanske lite svagt än så länge. Också sugen på att sticka ut…

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 september, 2006 vid 10:22

    ja…

    Jag åker från örebro om det blåser som smhi har lovat…

    Lördag kväll
    Sydväst, 8-12 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 80%

    Någon som har en aning…. va tror ni?

  • fastforward

    Medlem
    23 september, 2006 vid 10:26

    Det känns kört för mig idag. Måste vara tillbaka klockan 16 nämnligen… Nu måste jag hänga med sambon och handla skor. 🙁

  • electric

    Medlem
    23 september, 2006 vid 10:32

    Står inte ut med ovissheten längre. Och eftersom det är rätt riktning och verkar öka (att döma av Igelstafjärden här i Södertälje – och “Kanotvädret” spår detsamma nu kl 12.30) så drar jag till Fituna om en stund. Räknar med att vara där ca 13.30. Försöker rapportera till surfnet (jag har aldrig gjort det förut så jag kan inte lova att det lyckas). Sen kan väl nån lägga in resultatet på den här tråden.

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 september, 2006 vid 11:11

    sticker till fituna också som det ser ut borde nästan kunna bli lite sjöbris på eftermiddagen…
    /per

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 september, 2006 vid 11:58
    Electric wrote:
    Står inte ut med ovissheten längre. Och eftersom det är rätt riktning och verkar öka (att döma av Igelstafjärden här i Södertälje – och “Kanotvädret” spår detsamma nu kl 12.30) så drar jag till Fituna om en stund. Räknar med att vara där ca 13.30. Försöker rapportera till surfnet (jag har aldrig gjort det förut så jag kan inte lova att det lyckas). Sen kan väl nån lägga in resultatet på den här tråden.

    Funkade bra!

  • Oregistrerad

    Gäst
    23 september, 2006 vid 11:58
    Oregistrerad wrote:
    Electric wrote:
    Står inte ut med ovissheten längre. Och eftersom det är rätt riktning och verkar öka (att döma av Igelstafjärden här i Södertälje – och “Kanotvädret” spår detsamma nu kl 12.30) så drar jag till Fituna om en stund. Räknar med att vara där ca 13.30. Försöker rapportera till surfnet (jag har aldrig gjort det förut så jag kan inte lova att det lyckas). Sen kan väl nån lägga in resultatet på den här tråden.

    Funkade bra!

    stm Fituna S 6 m/s. 8 kvm funkar. Många här, hälften planar. /Electric,

    Så ska det vara

  • argulander

    Medlem
    23 september, 2006 vid 18:44

    Blev ju en riktigt bra dag på Fituna, kom dit 12.30 seglade 9.7 med bra tryck i ett par tre timmar sedan ökade det ordentligt riktigt bra tryck i 7,4 (väger 90 kg) suverän dag med sol och värme, många surfare på plats. Klas

  • surfsession

    Medlem
    23 september, 2006 vid 21:44
    argulander wrote:
    Blev ju en riktigt bra dag på Fituna, kom dit 12.30 seglade 9.7 med bra tryck i ett par tre timmar sedan ökade det ordentligt riktigt bra tryck i 7,4 (väger 90 kg) suverän dag med sol och värme, många surfare på plats. Klas

    Några bilder?

  • electric

    Medlem
    23 september, 2006 vid 21:57

    Ja, det blev (mot förmodan?) en bra dag på Fituna. Tur man chansade på att åka dit! Jag körde 7.4 kvm från kl 14, då det var lite på gränsen att plana men sedan ökade vinden gradvis, till kl 18.45 (då solen gick ner).

    Förresten: Tack till dig som la ut mitt surfnet-meddelande på denna tråd! Det kanske man ska pröva fler gånger. Kanske hjälper det nån som är i valet och kvalet att åka eller inte …

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 september, 2006 vid 06:50

    Bra rapporter Eelectric, fick själv en mysig eftermiddag på Fituna, delvis tack vare dig…
    Rapporterna till surfnet.se publiceras här på konfen hyfsat direkt de kommer till sufrnet.se datorn, dock långt ner i högra hörnet. Skrolla, skrolla…
    Steffo kanske kan flytta upp de en bit?

    MVh,

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lördag em sthlm: SV

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.