Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Luftskruven var inte ordentligt i…

  • Luftskruven var inte ordentligt i…

    Publicerad av ola_p på 12 mars, 2002 vid 06:39

    Så nu är frågan hur jag får ut vattnet. Den fick ligga inne i natt och luftskruvshålet var vattenfyllt när jag vaknade. Är det bara låta den ligga inne å torka eller?

    ola_p svarade 22 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • surfbulten

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 07:13

    Ta kontakt med CLS i varberg. 0340-611007.
    Fråga honom vad som är bäst att göra. Han har säkert svaret på det.

    /surfbulten

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 07:43

    gör ett litet hål i nosen och aktern och snurra brädan, centrifugal kraften……

    annars kan man suga ut vattnet genom skruvhålet om det inte kom in så mycket…

  • watertouch

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 08:03

    Har det kommit in genom luftskruvshålet går det att få ut det där igenom oxå, men det kommer antagligen att ta ganska lång tid… lägg den med hålet nedåt i ett lagom varmt rum (max +50 grader) tills den är torr. Kan ta ett par veckor…

  • ola_p

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 14:31

    Ang. mängden så har det under dagen runnit ut uppskatningsvis en halv dl. jag skall ta och väga brädan för att se om det är någon skillnad. Och hur menas suga?

  • ola_p

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 14:38

    Duger mitt rum? jag har inte något direkt varmare ställe att ha den på.
    Den lär ändå inte bli seglad på ett tag, så så lite meck som möjligt men det gör ingenting om den får ligga en stund.

  • watertouch

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 14:43

    Det bör funka fint. Jag har haft min bräda på tork i lägenheten sen i november. smile.gif

  • ola_p

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 14:45

    Det lät ju bra! smile.gif
    Jag hoppas att jag kan känna mig lugn, men hur märker jag när den är torr?

  • watertouch

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 14:54

    Jag hade ju redan ett hål i brädan som jag kunde känna igenom, det blir ju lite svårare om man bara har luftskruvshålet att känna igenom, men prova att stoppa ner en topz eller nåt liknande och låt den sitta en stund för att se om den blir fuktig.
    När det verkar torrt kan du nog köra på den igen, men säkrast är ju att låta den torka ytterligare ett par veckor. I sommar kan du lägga den i solen med urdragen skruv, då torkar den nog på 0-tid.

  • ola_p

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 15:00

    Tar det så lång tid som till i sommar?
    Kör med en näsduk i just nu för att inte blöta ner runtomkring, och det är fortfarande ordentligt blött.

  • watertouch

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 15:06

    Nä det gör det nog inte. Min bräda torkade på ett par veckor, men den har fått stanna inomhus hela vintern ändå för säkerhets skull.
    Det kommer rätt mycket vatten i början, men det sista vattnet måste avdunsta bort. Ungefär som när man vrider ur en trasa; oavsett hur mycket man vrider så blir den inte snustorr förrän det sista fått avdunsta.

  • ola_p

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 15:10

    Ok, då får den ligga med näsduk ett dygn till och sen avdunsta. Borde man inte ha hålet uppåt när det skall avdunsta?

  • watertouch

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 15:16

    Jo, det skulle nog kunna vara bra. Risken finns förstås att fukten kondenseras och återgår i flytande form och då rinner det in igen. Fast jag tror inte det spelar nån större roll.

  • ola_p

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 15:19

    Får satsa på det då.
    Tack för hjälpen!

  • robert-karlsson

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 18:14

    jag tog en dammsugare och sög och det gick ganska fort

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 mars, 2002 vid 18:50

    Har du någon bra ide om hur man snurrar brädan på ett bra sätt ?

    Micke

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Luftskruven var inte ordentligt i…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.