Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Lumpen

  • dirk_diggler

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:07

    myglare? snarare smarta. erkänn istället att du helst sluppit det om det var valfritt när du gjorde lumpen

  • deep_core

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:15

    Juniorer…
    Om man har tycke för stora drakar med fetekraft så är lumpen ett utmärkt ställe att testa krafterna på. Gör nu inte misstaget och försök mygla bort de surt förvärvade månaderna utan sök till Amfibiekåren och försök spänna musklerna på ett snöklätt skär i ytterskärgården en svinkall Decembernatt. Ok, betalningen är inte den bästa men lååångt mycket bättre nu än för tio år sedan.
    Vem vet du kanske hittar likasinnade som kör kite mm.!!

    502 Amfkomp. 95-96, Serg. 96-97, PTK Amfbåt 02.

  • tottovich

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:17

    hellre en ledig sommar fylld med sköna kite och sol dagar grin.gif

  • patrikol

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:19

    Utan tvekan men det gör det inte mindre mesigt att försöka mygla bort det.

  • dirk_diggler

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:19

    åå gratulerar, du måste vara en riktig man! senast jag kollade var det rätt lamt med stor drake. där e bättre tryck och kraft i små.

  • dirk_diggler

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:21

    inte alls men jag är ju hellre smart och mesig än dum och tuff

  • tottovich

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:22

    mygla och mygla.. handlar väl mer om ett val nu för tiden. Vill du leka soldat i ett antal månader eller vill du ta tag i dina studier direkt eller jobba eller om man nu behöver en uppfriskande resa. numera myglar man inte från lumpen man väljer bara en annan väg i min åsikt wink.gif

  • deep_core

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:31

    Stämmer! Men om man nu vill testa gränser, både fysiska och psykiska, så menar jag att lumpen är ett perfekt ställe att göra det på. Om man nu inte vill plugga, knega etc. så ta ett år off och lumpa . Klart som korvspad att man försöker söka sig till ett ställe som kan ge en lite utmaningar, eller? Det är väl vad det hela handlar om…

  • pepa

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:34

    Säg att du inte vill göra skiten. Funkade bra.

  • curry

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:38

    Får man reda på om man slipper direkt eller måste man sitta o vänta på att det ska skickas besked hem eller så?

  • tottovich

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:44

    om du söker till universitet nu direkt (antar att du går gymnasiet) och blir antagen på ett nått program så tacka bara ja till vafan som helst.. då ser inskrivningsförättaren de i sin lilla dator och då SKA dom fråga om du vill fortsätta din utbildning eller göra lumpen säger du nej till lumpen då så behöver du inte bry dig längre.. därimot om du blir inskriven i lumpen utan att ha sökt till ett universitet så kommer du få skaffa massa intyg och skit och skicka till lumpen sen ska det upp i nån nämnd, sen när dom tagit sitt beslut skickas svaret till dig.

  • styret

    Medlem
    5 september, 2004 vid 19:58

    jag tror det räcker gott med att säja att du itne vill. nuföriden aktar dom sej väl för att ta in folk som inte är motiverade…

    eller gå med i ett politiskt ungdomsförbund som av säpo klassas som farliga. bär banderoll i en demo med maskerade killar och fråga en snut vad han håller på med när han står med filmkamera i ansiktet på dej. varsego här är din frisedel…

  • sunwave

    Medlem
    5 september, 2004 vid 20:01

    Tror inte det funkar att bara göra dåligt på testerna, en polare gjorde det och åkte på en riktig skittjänst som eldpost i 10 månader typ… shocked.gif

    Själv låg jag inne 18 månader och tyckte inte det var bortkastat.. som KB och senare som instruktör har man det riktigt bra. smile.gif

    MEN det är som några säger, ett val. En stor del av tjänsterna är INTE macho, du kan sitta framför en dataskärm, jävligt vanligt nuförtiden… Jämför det med att kita! cool.gif

    Ha det gott!

  • otg

    Medlem
    5 september, 2004 vid 20:01

    öhm… Fick besked om att jag skulle mönstra förra veckan… och eftersom jag inte vill göra lumpen så tog jag telefonen och ringde till mitt pliktverk och sade ; “hejsan, jag vill inte göra lumpen” och dom sa “okej, det behöver du inte om du inte vill käre pojk”. Så du kan ju prova det…

    peace.

  • tottovich

    Medlem
    5 september, 2004 vid 20:33

    funkar i vissa fall och funkar mindre bra i andra.. för mig gick det inte så lätt jag var tvungen att ha giltigt skäl. men men en del har mer tur än andra. men jag ser ingen anledning till att påstå att det jag skrivit är ett av dom dummaste inläggen, är väl rätt onödigt att va otrevlig.

Sida 2 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Lumpen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.