Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

  • Knatte

    Gäst
    17 oktober, 2006 vid 10:38
    Oscar wrote:
    Hur många jävla underforum ska vi ha…det det freestyle/wave forumet borde plockas bort då det knappt är några inlägg där. Likaså borde formula intregreras med speed/slalom till ett “racingforum”…formulan är ändå död snart hehe.

    Kan bara hålla med, inte mera forum nu…. Tror mer på att integrera de forum vi har enligt Oscars förslag ovan. Sedan kanske man kan förbättra nuvarande bedömmningsfunktion på köp/sälj. Vet dock inte hur detta skall lösas:laugh:

    Sedan är det enormt trist att Holmakillen inte kan göra rätt för sig 😡
    Hade han betalt pengarna och ville göra rätt för sig, så hade vi ju förmodligen sett ett bankutdrag eller kvitto från honom här för länge sedan. Så hade ju varje ärlig person göra, för att rentvå sig själv. Han har ju världens möjlighet att bevisa att han har gjort allt rätt!!

    Hålla på att skylla på handläggare andra konstigheter, verkar ju ganska tunt enligt mig.

  • xhib

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 16:23

    Är det ingen som har provat internetgirot; http://www.internetgirot.se . Kostar ju visserligen en slant och man tycker att det inte borde behövas, men tyvärr är ju inte alla människor ärliga.

  • Knatte

    Gäst
    17 oktober, 2006 vid 16:27

    @xhib]Är det ingen som har provat internetgirot [url wrote:

    http://www.internetgirot.se[/url%5D . Kostar ju visserligen en slant och man tycker att det inte borde behövas, men tyvärr är ju inte alla människor ärliga.

    Funkar bra. Jag har inte använt detta till windsurfing prylar, men till beg. kameraprylar via tradera och det kändes väldigt tryggt och bra.

  • wiseguy

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 19:28

    Jag har köpt många saker osedda både via konfen och tradera. och det har funkat klanderfritt. Var inte rädda att handla på det viset bara för att det finns vissa rötägg som klantar eller på annat sätt inte betalar. Minns första gången jag köpte en sak och betalade i efterhand. Det var när jag var och handlade lite andra grejor av killen men inte hade råd till allt. Så då sa han att jag kunde pröjsa in på hans konto, måste säga att jag blev rätt förvånad då. Visste inte innan dess att folk hade sånt förtroende för varandra i surfkretsar. Iaf det första jag gjorde när jag kom hem var att föra över pengar till hans konto. Sånt förtroende ska vårdas!! Hoppas att det inte är nått som håller på att försvinna nuförtiden…

  • weeboy

    Medlem
    17 oktober, 2006 vid 20:54
    wiseguy wrote:
    Hoppas att det inte är nått som håller på att försvinna nuförtiden…

    Tyvärr verkar det vara mycket stort risk för det *suck*

  • oaxen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 05:34
    Weeboy wrote:
    wiseguy wrote:
    Hoppas att det inte är nått som håller på att försvinna nuförtiden…

    Tyvärr verkar det vara mycket stort risk för det *suck*

    Med tanke på reaktionerna i den här tråden skulle jag tro att förtroendet surfare emellan är fortsatt stort. Eller?

    De som hamnar i dylika trådar kanske skulle hamna på en “svart lista” om det nu är förenligt med PUL?

    Om alla visste att man riskerade en sådan sanktion skulle man kanske tänka sig för både en och två gånger. I och för sig är en sådan här tråd också en form av “svart lista” – i alla fall tills den trillar ner till botten av konfen.

    / Patrik

  • jester

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 06:10

    PUL borde väl inte vara problem om svartlistan innehåller inloggningsnamnen här på konfen?

    Sak samma, så hoppas jag att det svarta fåret i denna tråd går o väntar på löning nästa vecka, och det hela löser sig då. Fortfarande inte bra hanterat, men just nu känns det som om att man bara hoppas att det hela löser sig…

  • stewen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 23:49

    Jisses… Verkligen dåligt att det fortfarande inte hänt någe…

  • oaxen

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 08:26
    Jester wrote:
    PUL borde väl inte vara problem om svartlistan innehåller inloggningsnamnen här på konfen?

    Sak samma, så hoppas jag att det svarta fåret i denna tråd går o väntar på löning nästa vecka, och det hela löser sig då. Fortfarande inte bra hanterat, men just nu känns det som om att man bara hoppas att det hela löser sig…

    Om man bara svartlistar “nicket” är det ju bara att skaffa sig ett nytt.

    / Patrik

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 oktober, 2006 vid 08:26

    Vid det här läget hade jag garanterat ämnat killen ett besök om det fortfarande inte hade hänt ngt!
    MYCKET dålig stil!!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 oktober, 2006 vid 12:36

    tycker gemenskapen och allt surfare imellan är kanon..
    tycker hela surf släktet är gymt soft.
    men jag får endå lov att säga.. att jag hade INTE betalt i förväg till någon jag inte känner..
    jag hade velat ha brädan i detta fallet på bussgods och betalt via den vägen eller på postgiro.. när man hämtar ut brädan. då är alla säkra.. man måste betala för att få brädan. och betalar man inte så skickas den tillbaka.. de enda jag skulle kunna tänka mig att skicka i förväg är för frakt kostnader.
    men de är vad jag skulle göra för de finns oärliga fortfarande. !

  • alex_

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 13:08

    borde man inte klistra denna tråden, finns väl ingen annan sån? här finns många bra tips however!

  • matsson

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 21:30
    donpedro wrote:
    Tror det skulle kunna vara en god ide weeboy! Nej, affären har inte löst sig och verkar inte heller göra det tyvärr. Jonas Holmström verkar vara helt oförmögen att stå för vad han gör, riktikt jäkla trist. Fan de e så att luften går ur en. Jag trodde verkligen att det skulle lösa sig efter att ha lagt ut det här på konfen men inte. Så nu vädjar jag till alla er som känner Jonas hjälp den stackars IDIOTEN att fixa det här, de vore så himla sjysst.

    Naturligtvis ska man ha en viss försiktighet i affärer, men det är för jävligt att utnyttja någons ärlighet. Dessutom verkar det som han har lurat fler än en.
    Om detta stämmer och Holma inte kan bevisa sin oskyldighet med ett kvitto på inbetalning, så återstår kollektivbestraffning på stranden ! Banken strular, my ass, inte i flera månader.

    Jag är ofta i Apelviken och i Lejjet och har 95 pannor bakom högernäven, och jag har några tunga surfpolare oxså. Får jag reda på vem du är din lille skit så surfar du inte mer på ett bra tag.

    Holma, om du inte redan har gjort det, gör det du borde gjort för länge sen eller håll dig borta från stränderna i Halland !

    Du verkar ha en mesig brorsa oxså som inte kan skaka vett i dig.

    Matsson

  • weeboy

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 21:50
    matsson wrote:
    donpedro wrote:
    Tror det skulle kunna vara en god ide weeboy! Nej, affären har inte löst sig och verkar inte heller göra det tyvärr. Jonas Holmström verkar vara helt oförmögen att stå för vad han gör, riktikt jäkla trist. Fan de e så att luften går ur en. Jag trodde verkligen att det skulle lösa sig efter att ha lagt ut det här på konfen men inte. Så nu vädjar jag till alla er som känner Jonas hjälp den stackars IDIOTEN att fixa det här, de vore så himla sjysst.

    Naturligtvis ska man ha en viss försiktighet i affärer, men det är för jävligt att utnyttja någons ärlighet. Dessutom verkar det som han har lurat fler än en.
    Om detta stämmer och Holma inte kan bevisa sin oskyldighet med ett kvitto på inbetalning, så återstår kollektivbestraffning på stranden ! Banken strular, my ass, inte i flera månader.

    Jag är ofta i Apelviken och i Lejjet och har 95 pannor bakom högernäven, och jag har några tunga surfpolare oxså. Får jag reda på vem du är din lille skit så surfar du inte mer på ett bra tag.

    Holma, om du inte redan har gjort det, gör det du borde gjort för länge sen eller håll dig borta från stränderna i Halland !

    Du verkar ha en mesig brorsa oxså som inte kan skaka vett i dig.

    Matsson

    Bra sagt Matsson!

  • johanneslarsson

    Medlem
    19 oktober, 2006 vid 22:23

    vad kan problemet vara? holma?. pengarna är ju inte dina. skicka tillbaka pengarna, är de så att du har spenderat hanns pengar redan så får la du skicka upp din surfbräda som va tänkt från början.
    har själv skickat bräda med bussgods, har inte varit nåra problem. skulle det nu ändå vara helt omöjligt att skicka den, så lasta in den i din bil och kör den hela vägen till gotland.

    vill bara hjälpa dig ur denna sits du själv satt dig i. ta ditt ansvar och se till att avsluta de här på ett sjyst sätt.

    /johannes

Sida 5 av 11

Diskussionen ‘Lurad på köp&sälj’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Lurad på köp&sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.