Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Madrass tjocklek??

  • Madrass tjocklek??

    Publicerad av mattap på 23 augusti, 2005 vid 13:02

    Tjena! Håller på å fixar å trixar lite och undrar vilken tjocklek på madrass som ni rekomenderar? På plywood skivan kommer det att vara 10mm liggunderlag limmat, men på det skulle jag vilja ha en go madrass som inte tar för mkt plats att rulla ihop!

    Har kikat på 5cm bäddmadrass, är det för tunt? Tycker de tjocka skumgummimadrassera på 12cm blir så satans stora när man rullar ihop dem. Vad har ni? Funkar det bra?

    mattap svarade 18 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • karapp

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 15:30

    Kör själv med en enkel 7cm skumgummi, dock ganska hård typ 35kg/kvm.

    Funkar helt ok att sova på, men är väl kanske lite hård.
    Har inte sovit mer än en natt ensålänge och de funkar ok, vid fler nätter är det nog skönt med något lite mjukare…

    Funderar själv på att köpa en typ 5centimeters bäddmadrass å ha på…

    Jag har min madrass ute hela tiden, konverterar den till soffa… att rulla ihop den är ett rent helvete och den
    tar inte speciellt mycket mindre plats…

  • judo-freddan

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 15:56

    Jag köpte en skumgummimadrass på Jysk. Den är lite tjockare och har vågig struktur på ovansidan. Skitskön men kostade typ 400 spänn. Ångrar dock inte köpet en sekund. Efter ett par riktiga spolningar i Klittmöller är det fint att få sova skönt.. smirk.gif

  • luuddee

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 17:38

    hmm luftmadrass kanske?

  • judo-freddan

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 18:20

    Inte akönt. Som en smörklick på en het potatis..

  • luuddee

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 20:59

    jag har en sån där feet luftmadrass från typ jula för 199:- som e riktigt jefla skön faktiskt..

  • judo-freddan

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 09:14

    Jaså? Om de är schyssta kanske det i alla fall är en sån jag skulle ha som passagerarmadrass. Den tar ju bara en j-a massa plats på dagarna.

  • luuddee

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 11:55

    fan bara o ta ut luften så tar den ingen plats alls.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 14:44

    Hade en 120 bred jyskmadrass som funkade super för två personer..kostade väl 600 spänn men vad gör man inte för att få sova..även om det inte är så svårt att somna in efter en surfdag..klart värt det på längre turer..

  • judo-freddan

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 15:49

    Precis.

  • mattap

    Medlem
    24 augusti, 2005 vid 16:14

    Svar till:


    Hade en 120 bred jyskmadrass som funkade super för två personer..kostade väl 600 spänn

    [/ QUOTE ]

    Tjocklek??

  • patrikol

    Medlem
    25 augusti, 2005 vid 00:21

    Har själv haft en sådan madrass till min tidigare buss.
    Ganska dyr och det är densiteten det handlar om. Ganska dyra kan säkert stämma med 600:- men så är det en otrolig skillnad också.Beställde min i en special affär för just olika sorters madrasser

  • tabi

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 17:47

    Jag har Jysk’s 9 cm modell och den är lite i tunnaste laget tycker jag, väger man 80 kg och ligger på sidan får man ont i höften som hamnar på spånskivan under… crazy.gif

    Ska komplettera med liggunderlag under, då tror jag att det blir sjyst, hoppas det iaf.

  • mag

    Medlem
    26 augusti, 2005 vid 21:14

    Vi har 10 cm Jyskmadrass för 3-400kr men den är för mjuk. Kör med extra Thermarest uppblåsbart liggunderlag ovanpå plywooden och då är det mysigt. Sitter på skummet och packar inte undan madrasserna så storleken spelar mindre roll. Vi skar madrassen i 3 delar skum som tillsammans bildar sängen 190 x 110cm.
    Om vi skulle köpa madrass idag skulle det bli en båtdyna för 800-1000kr med högre densitet, ca 10cm tjock.Specialbeställd.
    /Magnus

  • mattap

    Medlem
    27 augusti, 2005 vid 13:30

    ok! Tack för alla svar får bli en 7-9cm skumgummimadrass på de limmade liggúnderlagen (beroende på hur stor plats de tar) med hög densitet! Ska kolla hos en madrassfabrik här i gbg!

  • karapp

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 17:49

    köpte min på bikerstreet här i gbg…

    kommer inte ihåg vad affären heter men den ligger typ mitt på torget.

    135x200x7 kostade 700pix

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Madrass tjocklek??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.