• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 08:56

Kolla September numret av dyska SURF.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 11:13

Repotaget gäller grannön Menorca. Men det finns färjeförbindelse öarna mellan. Att döma efter bilderna i SURF är det grymt fina vågor.

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2000 vid 13:24

Hej
    Cala Mesquida uppe i nordost tillsammans med med Es Trenc nere i söder är
    Mallorcas absolut bästa surf-stränder och CalaMesquida är vinnaren, helt klart (till
    råga på allt Mallis bästa badstrand). Jag har testat samtliga stränder från
    Formentor upp i nordväst hela vägen runt till Palma.

Tröttnar du på denna strand har du ca 7 mil av segling utmed Pollensa- och
    Alcudia bukterna och Cala Bona mfl på östkusten är perfekta speedsträckor. Att
    segla utmed en fullsmockad Alcudia strand en sen eftermiddag (när vinden börjar
    dra i) när folk börjar lämna grundområdena är en upplevelse som man som surfare
    inte ska missa och var 100 meter eller mindre finns det perfekta barer/matställen
    om man tröttnar.

Men
    Du måste ha bil annars kan du glömma Mallis och helst egna grejor och just detta
    gör Mallis till den surf-ö som jag och några till vill emigrera till SNARAST. Vi har
    testat Oahu (1år), Fuerte, Lanz mfl men inget är i närheten av Mallis om man ser
    till total Windsurfing. Kanske just för att så få förstår detta med Mallis. Att åka runt
    mellan stränderna och bukterna totalt avslappnad med Chris Rea/On the beach,
    på MD:n surfa bara där man själv vill oftast helt ensam är nåt av det bästa jag
    gjort.

Men måste du vara ”där alla andra är” är inte heller Mallis nåt för dig för antalet
    surfare är ruskigt få, det upptäcker man när man scannar mallis stränder i
    molekyler.

Den perfekta kombinationen för Mallis förutom dom vanliga prylarna är tex en
    Formula med ett North Matchrace (alt V8) som är en kombination av ett
    GTX/GTR dvs klarar överriggning och har schysst bottendrag då kan du segla
    jämt.

Och har du tex seglat 40 dar i sträck som jag gjorde denna sommar (i Sverige) så
    upptäcker man att det kan vara rätt skönt att koppla av med nåt annat och på
    Mallis rekommenderar jag grov hyr-MC över slätterna eller upp i bergen till väster
    på denna fantastiska ö.

Spana i bilderna från Cabo Freu upp i nordöstra hörnet så förstår du nog vad jag
    menar, en verkligt rå slashpuckelpist för de absolut bästa (inte jag mao ; stora
    bilden är tagen ca 20 meter upp).

Men se UPP, även här om drar du rakt ut långt så kan du råka på fiskar som är
    klart större än brädan och tro mig då minskar ballfaktorn radikalt.

”3 timmar från Arlanda och 25- 27 grader i vattnet”
    http://w1.871.telia.com/~u87108757/
    Mvh / Bosse

• anonym-anvandare

Medlem
    4 oktober, 2000 vid 09:39

paros är bättre

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA