Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Malmö – Habo lör em…

  • gadget

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:08

    Det var ganska ensamt där… Och galet mycket vind!

  • larson

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:21

    Jag funderar på att sticka dit direkt efter jobb… kör från malmö ganska snart…
    men jag ska inte tillbaka till malmö efteråt (ska till lund), men du får gärna åka m mig till habo i a f. Behöver ngn som hjälper mig m launch o landning också, så är det nu som tomt där ute så är jag glad för sällskap!

  • antares

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:49
    asfalt-tango;415096 wrote:
    Är det någon som kör till Habo i em och har 1 plats över i sin bil? Anytime efter 14,30…

    Har ni stuckit redan?? finns det nån på habo och GÅR det att köra 12a????

  • krillan82

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:54

    nää det går fan inte att köra tolva. Och är du desutom noobi ska du nog inte ge dig ut alls i denna vinden. ett felsteg och det går åt helvete.

  • larson

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:55

    Har inte stuckit dit än. Sitter fortf på jobbet, slutar 15:10. Kör direkt ut dit då, har grejerna i bilen. Har bara en 9:a, hoppas kunna köra m den… får se, måste dit och kolla i a f!

  • antares

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:56

    jo, jag e ny.. men min ful 9a ej ju trasig.. men tack för upplysning, ser inte ut från rummet jag sitter i..
    det ska visst lugna sig till imorgon?

  • larson

    Medlem
    15 september, 2007 vid 12:58

    Enl LBWS hemsida blåser det 9,7 m/s NV just nu. Det e väl inte för mkt?
    Blåser det så jäkla mkt mer i habo? Ngn som varit där nu precis och kollat??

  • antares

    Medlem
    15 september, 2007 vid 13:01

    Jag såg att det skulle avta lite frammåt kvällen. Men man vill ju inte köra i onödan om det blåser mer där än vad som funkar..hmm som sagt nån som varit där nyss??

  • asfalt-tango

    Medlem
    15 september, 2007 vid 13:08

    Sticker gärna o kollar om jag kan åka med dig Larson… Är vid Möllan o klar om 10 min. Kan möta upp dig om det passar bättre..

    Stefan
    0708-577909

  • larson

    Medlem
    15 september, 2007 vid 13:16

    Jag plockar upp dig på möllan. Ringer när jag kör fr jobbet (umas, så det e nära), ca 10 min.

  • mr_skans

    Medlem
    15 september, 2007 vid 15:34

    Skall bli spännande att höra hur det gick för er. Att tänka på är att LBWS skyms en del av husen i Nordväst. Sen har i alla fall jag respekt för vind över 15m/s i byarna.(Den blåa kurvan) Därför stannade jag inne idag.
    /Henrik

  • blackadder

    Medlem
    15 september, 2007 vid 15:41

    @Mr_Skans 415179 wrote:

    Skall bli spännande att höra hur det gick för er. Att tänka på är att LBWS skyms en del av husen i Nordväst. Sen har i alla fall jag respekt för vind över 15m/s i byarna.(Den blåa kurvan) Därför stannade jag inne idag.
    /Henrik

    Efter vad jag såg i Apelviken (Varberg) idag, låter detta ganska vettigt…

  • krillan82

    Medlem
    15 september, 2007 vid 15:51

    Om ni är det minsta osäkra ger er inte ut. tänk på att även med en midra drake kan en olyka snabbt inträffa i hård vind. Vill inte läsa mer skit i tidningarna. Får alltid en massa störiga telefonsamtal av oroliga föräldrar och släcktingar.

  • johanw

    Medlem
    15 september, 2007 vid 16:27

    @Krillan82 415182 wrote:

    Om ni är det minsta osäkra ger er inte ut. tänk på att även med en midra drake kan en olyka snabbt inträffa i hård vind. Vill inte läsa mer skit i tidningarna. Får alltid en massa störiga telefonsamtal av oroliga föräldrar och släcktingar.

    lyssna o lär av pappa krille han har klart för sig:smirk:

  • larson

    Medlem
    15 september, 2007 vid 17:37

    Tack för omtanken! 🙂 Men man vart ju bara tvungen att ge sig ut dit för att kolla läget, och visst blåste det, jäklar…. skulle aldrig få för mig att launcha kiten ut i den vinden. Men häftigt var det.
    Visste inte förresten att lbws vindmätare sitter lite i lä, bra att veta…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Malmö – Habo lör em…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.