Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Malmö/Lund imorrn tisdag?

  • Malmö/Lund imorrn tisdag?

    Publicerad av blizzy på 3 januari, 2011 vid 16:54

    Aloha.
    Imorrn ska det blåsa enligt vindgurun.
    Låt oss samlas till en episk snökite-session i Lund eller Malmö.
    Vem är på?

    nille85 svarade 13 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • nordqvist

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 19:51

    Jag är nog på!
    Var är bäst att åka då? Sydvästlig vind så nånstans längs kusten bör vara bra

  • nordqvist

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 20:54

    kom på att jag hade annat planerat senare imorgon eftermiddag.
    Möjligt jag hinner ändå… nämn bara en plats så dyker jag kanske upp själv eller med en polare.

  • blizzy

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 21:49

    Prognosen säger att det ska vara mer vind på ons så jag skjuter nog på det tills onsdag istället.
    Sen den eviga frågan om plats… Limhamnsfältet är nog bra, frågan är hur det blir på sydlig vind.
    Annars hade jag såklart föredragit nånstans närmre Lund, men har inte funnit nån bra spot här omkring (kan dock inte säga att jag har letat särskilt väl heller!)

  • nordqvist

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 22:19

    Nä det är svårt. Jag var med sist när vi var ute vid östra-torn då alla låg i snön och var optimister.. men om det är starkare vind på onsdag kanske det funkar. Kan se hur väderrapporterna artar sig imorgon kväll.

  • blizzy

    Medlem
    3 januari, 2011 vid 22:32

    Haha östratorns-sessionen var ju episk! Flera timmars liggande i snön för ett par ynka meters åkning =)
    Men den åkern är inte bra som underlag, ska nog hellre vara gräs som i limhamn.. Frågan är var man hittar det i Lundatrakten…

  • kinetic

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 08:06

    Nu kite:ar jag inte iofs, men jag chansar på Habo idag. “Isen” såg fin ut igår, givetvis lååångt ifrån blankis men helt OK! Har med mig en “ice-kite” bräda för den som vill testa, kommer vara där vindsurfarna brukar va då jag e just en vindsurfare*haha*. E där kring 12-1230 skulle jag gissa

  • nordqvist

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 11:09

    Hinner tyvärr icke idag.
    Men kom gärna med en rapport om hur det såg ut i habo =)

  • kinetic

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 16:20

    Habo var OK mellan 13-14 då jag var där, gissar på ca 5m/s som mest…Isen var täckt med ett tunt lager snö, gissar på att det hade gått utmärkt att kite:a….

  • blizzy

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 18:52

    Kör vi imorrn istället då?
    Var? Habo?
    Kan man köra på mark (dvs icke-is) där?

  • nordqvist

    Medlem
    4 januari, 2011 vid 22:50

    Om de går fint med vanlig snowboard provar jag gärna Habo

  • nordqvist

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 11:03

    klen vind idag…

  • blizzy

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 11:55

    Det blev en session utanför Dalby. Riktigt nice åker faktiskt! Helt platt, gigantiskt stor, med perfekt snö (typ 10cm lätt skare med 3 cm puder ovanpå).
    Det funkade riktigt bra med 12kvm, precis lagom med vind, inte alls byigt.

    Grym session… tills att vi blev bortkörda av en sur gubbe som ägde marken =( Ganska mycket bummer på den, hade gärna kommit tillbaks till samma ställe igen.. Får bli en ny åker utanför Lund nästa gång.

  • nordqvist

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 13:37

    Najs! trodde det blåste för lite
    Det fanns ingen chans att få tillåtelse av gubben då? Jag menar ni kom väl inte ner till marken med brädan

  • blizzy

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 21:50

    Nej men det var typ “om det blir spår i snön så smälter det ojämnt sen när det blir varmt”.. så inte mkt att säga egentligen. Får leta nytt fält imorrn, som tur är finns det gott om dom!

  • regfellow

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 11:56

    Fråga bonnen först, så hinner de inte tänka ut kryptiska anledningar som att snön smälter ojämt… eller liknande…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Malmö/Lund imorrn tisdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.