Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Märke på bowkite?

• pepa

Medlem
    26 maj, 2007 vid 13:46

Nä jag kör aldrig med femte men är ändå intresserad hur de kan ha gått runt problemet med mördande femte.

• kasimir

Medlem
    26 maj, 2007 vid 13:49

@Pepä 385961 wrote:

Nä jag kör aldrig med femte men är ändå intresserad hur de kan ha gått runt problemet med mördande femte.

Nä du började väl med två? Hur var det att vara i valet och kvalet om man skulle gå över till en fyralinors? vore kul att veta. Sen kommer femlinor och bridles och skit du måste vara helt slut vid det här laget Pepä.

• gurra_g

Medlem
    26 maj, 2007 vid 14:38

@kasimir 385959 wrote:

Ozones anti invertskydd gör ju för fan att kiten ser ut som ett bättre begagnat fiskenät. Fyra linor is da shit allt vad femtelina heter är totalt kass om det är vågor speciellt i Sverige där vi har massa tång då går det ändå inte att relauncha.

man använder ju inte 5 linan när man relaunchar med ozone… bara se till att ha spända linor o dra i en strylina så kommer den up som bows o sles… tycker nog mina gammla c-kites var jobbigare i tång då man fick simma mot kiten för att få den på rygg o så fick man tång i linorna… går ju mycket snabbare att relauncha med min ozone sport= mindre tid för tången att sätta sig i linorna…

• nic

Medlem
    26 maj, 2007 vid 14:41

@kasimir 385962 wrote:

Nä du började väl med två? Hur var det att vara i valet och kvalet om man skulle gå över till en fyralinors? vore kul att veta. Sen kommer femlinor och bridles och skit du måste vara helt slut vid det här laget Pepä.

Japp, tvålinors var det på min tid å halabalo blev när depowern kom med fyra linor. Då var 4-linors helt mesigt och debatten var stor. Stjärnorna tyckte att depower å fyrlinors inte var riktig kiting. Användarna röstade med fötterna å nu har väl alla depower. Värderingar förändras, de e bara å hänga med….eller vara …öh… fyrkantig.

nic

• kasimir

Medlem
    26 maj, 2007 vid 14:51

@Gurra_g 385976 wrote:

man använder ju inte 5 linan när man relaunchar med ozone… bara se till att ha spända linor o dra i en strylina så kommer den up som bows o sles… tycker nog mina gammla c-kites var jobbigare i tång då man fick simma mot kiten för att få den på rygg o så fick man tång i linorna… går ju mycket snabbare att relauncha med min ozone sport= mindre tid för tången att sätta sig i linorna…

Jag menade 5e lina på vanlig C-kite och fiskenätet syftar på att det finns horisontella, vertikala och diagonala linor på den. Tror definitivt att den är bättre än c-kite med 5e lina.

Nic om du menar att jag är fyrkantig så kan du tänka om det var inte det jag menade med inlägget är minst bakåtsträvande av alla.

• nic

Medlem
    26 maj, 2007 vid 15:21

@kasimir 385959 wrote:

… allt vad femtelina heter är totalt kass om det är vågor speciellt i Sverige där vi har massa tång då går det ändå inte att relauncha.

Du kanske inte menade det exakt som du skrev det men nu skrev du ju så som flera andra sagt tidigare i alla fall så upp till bevis. Backa upp det med en url där någon varit med om att hans 5-lina med anti-invert rippat kiten. Hittar ni inget så kan man kanske tänka sig att man kan avfärda detta som en överhängande risk för tillfället eller?
    (jaja Stebe, du får söka med)

(tips använd google och kiteforum så borde du täcka det mesta. Ha med Ozone i sökorden eftersom alla deras modeller har 5-lina med anti-invert.)

nic

• pepa

Medlem
    26 maj, 2007 vid 18:33

Nä jag köpte Naish första fyralinorskite AR5:an och började rippa. Men sen fixade jag en 2-linors och tyckte det var riktigt fint. I vintras tog jag bara med mig en Wipika Classic 8.5 från 1999 till Cabarete, så jag har gått bakåt och njutit av det 🙂

• eagletech19

Medlem
    26 maj, 2007 vid 19:05

@Pepä 386012 wrote:

Nä jag köpte Naish första fyralinorskite AR5:an och började rippa. Men sen fixade jag en 2-linors och tyckte det var riktigt fint. I vintras tog jag bara med mig en Wipika Classic 8.5 från 1999 till Cabarete, så jag har gått bakåt och njutit av det 🙂

AR 5
    Det var nya prylar det ,jag köpte Naish AR 3.5 2 liners och byggde senare om den till 4 liners. hahaha det var roliga tider det .men ack så farligt:grin:
    Det är säkrare nu ,men mer om vem som har bästa kiten och alla dess funktioner.
    Det var bättre förr:laugh:
    Slappna nu av och ta en eller 2 beer och njut av helgen.
    P.s
    Jag har nu hämtat den bästa och coolaste kite bräda som finns och den får ni INTE se för då blir det bara en massa snack om vem som har en som är bättre:wink:
    Trevlig helg
    //R

• pepa

Medlem
    26 maj, 2007 vid 23:19

Nä jag har den bästa hahaha! Har landat i full spätta på stora stenar med den och funkar fortfarande lika bra 🙂

• eagletech19

Medlem
    27 maj, 2007 vid 06:07

@Pepä 386052 wrote:

Nä jag har den bästa hahaha! Har landat i full spätta på stora stenar med den och funkar fortfarande lika bra 🙂

😀 gäller inte (Sorry)
    /R

svart & Alu 132*39 :tongue:

• stebe

Medlem
    27 maj, 2007 vid 17:30

@nic 385985 wrote:

Du kanske inte menade det exakt som du skrev det men nu skrev du ju så som flera andra sagt tidigare i alla fall så upp till bevis. Backa upp det med en url där någon varit med om att hans 5-lina med anti-invert rippat kiten. Hittar ni inget så kan man kanske tänka sig att man kan avfärda detta som en överhängande risk för tillfället eller?
    (jaja Stebe, du får söka med)

(tips använd google och kiteforum så borde du täcka det mesta. Ha med Ozone i sökorden eftersom alla deras modeller har 5-lina med anti-invert.)

nic

Nej, nått sökande blir det inte, jag får läsa fullt tillräckligt om Ozone kites varje gång jag öppnar Steffo ändå.

Och hela googla-bevis metoden är ju tveksam, att allt som inte går att hitta på internet inte exsisterar och inte har hänt?

• nic

Medlem
    27 maj, 2007 vid 18:58

@stebe 386208 wrote:

Nej, nått sökande blir det inte, jag får läsa fullt tillräckligt om Ozone kites varje gång jag öppnar Steffo ändå.

Och hela googla-bevis metoden är ju tveksam, att allt som inte går att hitta på internet inte exsisterar och inte har hänt?

Fast det hade räckt med en liten postning någonstans (å rippade kitar lr missnöjda kunder är ju sånt som fastnar på nätet) så hade jag stått med byxorna nere. Det måste väl locka lite 🙂

Hur som, det viktiga var inte frågan om det var möjligt (vilket det fortfarande kan vara) utan om det är en risk eller om det är ett elakt och missvisande försäljningsargument några krängare kör med och ännu fler har gått på. Fast nu går det uppenbarligen inte ens att visa på att det har hänt _en_ gång.

Jag är säker att google gick varm på många håll och att vi nu är en fördom mindre. Tack för er medverkan.

nic

• pepa

Medlem
    27 maj, 2007 vid 20:16

Men hur funkar femte linan?

• kasimir

Medlem
    27 maj, 2007 vid 20:26

Har aldrig sagt nått om Ozones system men vilket system du än har så ökar en 5e lina risken för att den ska viras runt kiten eftersom avsaknaden av densamma eliminerar all risk för att något som inte existerar ska viras runt ett objekt.

Konklusion: Vanlig 5e lina apkass, Ozones 5e lina bara lite kass.

Eftersom du säkert redan googlat och kollat alla forum om det finns några rapporter om söndersletna Ozone kites så antar jag att du inte hittade några, grattis till väl investerad tid.

• skanepaul

Medlem
    27 maj, 2007 vid 20:33

hahaha, ja femte lina suger, varjefall dem jag testat, JN och Naish, vilka är identiska. Den åker all världens väg efter idag kan jag säga, finns inget användnings område för den förutom att du kan depowra kiten fett mycket, men när man behöver man det???? T

Tycker inte alls den underlättar vattenstart, tja kanske på helt platt vatten dock, men då kan man ju oftast gå mot kiten också.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Märke på bowkite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.