Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Märkligt, Åre leverar igen…
-
Märkligt, Åre leverar igen…
Publicerad av sea_surf på 22 september, 2007 vid 15:05Precis hemkommen efter tre timmar med 5.4 på Åresjön. Inte så mycket vågor men rackarns vad det kan blåsa här. Förra lördagen, när det var en höjdardag i södra Sverige, var det för mycket vind för mitt minsta segel, 4.0.
Ha en skön lördagkväll önskar en rejält nöjd f.d. Tungsurfare!
/Christer Oenlight svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Oregistrerad
Gäst22 september, 2007 vid 15:20Har jobbat en del i Åre under de senaste åren och håller med om att det ofta blåser på sjön, dock har jag aldrig sett till några windsurfare 🙁
-
@sea_surf 417233 wrote:
Precis hemkommen efter tre timmar med 5.4 på Åresjön. Inte så mycket vågor men rackarns vad det kan blåsa här. Förra lördagen, när det var en höjdardag i södra Sverige, var det för mycket vind för mitt minsta segel, 4.0.
Ha en skön lördagkväll önskar en rejält nöjd f.d. Tungsurfare!
/Christer OChrister, man blir aldrig fd. Tungsurfare. Den titeln har man kvar så länge man lever…
-
Tack Marcus!
/Christer O
Member of Tungsurf fast i exil -
Förra helgen var grym.
Jag körde faktiskt 3.0 en sväng! =)
http://www.surfosd.se/432-17-83.htmlIgår funkade det riktigt bra oxå en sväng mellan 14-16
Ni Årebor får komma hit för en session i Västbyviken någon ggn.
Det kan bli rätt OK vågor där. Har till och med vågsurfats. -
Schyssta bilder från Storsjön! Den lördagen blåste det för mycket för min 4.0 på Åresjön. Dessutom bara 5 plusgrader.
Någon av er som varit över på norska sidan och seglat Stokköya?
/Christer O -
Jag var i Åre med jobbet förra helgen och bodde på Holiday club. Dåligt sugen man blev när man stod på balkongen och såg hur mycket det blåste på sjön!
-
Nej, jag har inte varit över till Norge, men har för mig att Dan mfl. var över en sväng.
Logga in för att svara.