Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing mast fan vägrar dela på sig

  • freerider_swe

    Medlem
    11 juli, 2004 vid 18:31

    en gubbe i var ände av masten och gunga masten…

  • fnassel

    Medlem
    11 juli, 2004 vid 18:32

    Grus i maskineriet!
    Ta i av helvete och vrid!
    Se sedan till att det är rent när du sätter ihop masten nästa gång och undvik att slänga masten på sandstranden.
    Det är ett helsike men det händer då och då!

  • kungdenknege

    Medlem
    11 juli, 2004 vid 18:53

    5 pers på var sida… Och se till att ni vrider åt samma håll =)

  • imported_macts

    Medlem
    11 juli, 2004 vid 19:13

    koppla dit 2 bommar och vrid dom….funkar ibland

  • johanc

    Medlem
    11 juli, 2004 vid 20:37

    bomtricket funkar bra….särskilt om man samtidigt knackar varsamt med nåt trubbigt över skarven…

    MVH

    JohanC

  • syke

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 06:01

    jag skulle satsa på bomtricket om den sitter som satan. Man kan ta flera bommar på verje sida och vara ett gäng som drar det brukar funka. Jag brukar knacka masten i gräsmattan samtidigt som jag vrider då jag är själv, men den får inte sitta för hårt då smile.gif

  • enskedetomas

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 06:45

    Jag har tagit från borrmaskinen själva stödgreppet fram på stora borrmakiner dom har samma diameter som en mast ungefär
    Sätt en på varje sida av 30 cm ifrån delningen
    spray med 5-56 runt den lila glipa som är, knacka försigtigt på masten hel tiden samtidigt som du vrider med borrstöden så brukar det släppa smile.gif

  • imported_macts

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 07:43

    kombinerar man sedan bomtricket med diverse tyska svärord, typ: verdammt! achtung, achtung!! dumkopf och avslutar med ett unisont “SCHÖNE SCHLANGE!!!!” så ska du se att masten lossnar.

  • dr-masse

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 09:21

    Nu har jag varit inne i förrådet och lagt i finkornig sand, lite loctite och en näve snabbetong i mastskarven. Sitter benhårt. Vill ju inte missa tillfället till en skön tyskinspirerad mastdelarhappening – ta med er bommar, räjsmuschar och väl valda germanska svärord!

    SCHÖNE SCHLANGE!

    (bomtricket är, på ett lite allvarligare plan, för övrigt överlägset)

  • rabbit

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 10:09

    SCHÖNE SCHLANGE!!!

  • kamaaina

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 10:20

    tror dynamit funkar bäst

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 10:46

    Kylspray på ytterröret om mycket kolfiber i masten. kolfiber har negativ värmeutvidgningskoefficient.

  • kungdenknege

    Medlem
    12 juli, 2004 vid 19:50

    Kan du inte bara säga att det utvidgar sig vid kyla? =)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 11:01

    Bumpar detta, för mig, ytterst aktuella ämne. Den berömda Lommasanden förärar mig återigen med besök i mina båda mastskarvar. Jag lyckades vrida så pass mycket att de glidit isär 2-3cm, men nu sitter de stenhårt fast… Inget surf idag alltså =(

    Någon som har något knep? Var kan man köpa kylspray? Det är en X9-mast, bara några centimeter i diameter vid skarven, så idén om att en bom ska greppa där har jag givit upp.

  • getwet

    Medlem
    2 januari, 2005 vid 11:08

    Är helt på, kommer med nybonad kolbom med värsta framstycket ala superslalompjäxbindning, knäcker loctite, finsand och snabbbetong…garanterat inget står emot. Medtager även en kasse med tillbehör i klirrande format. Ange tid och plats!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing mast fan vägrar dela på sig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.