Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Mastfot!
-
Mastfot!
Publicerad av eriksson på 1 april, 2003 vid 18:41Har nåra problem:
1.Har en mastfot (Local Spirit) med mastfots skydd och jag kan inte gänga ner den i brickan på i mastskenan för jag sitter ingenting, när jag trycker på mastfoten, jag träffar inte brickan helt enkelt!
2.Har aldrig haft en ”nyare” adapter och mastförlängare!
hur funkar dom att sätta dit? inte bara att trycka in.tacksam för svar!
JOHN_J_RAMBO svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 april, 2003 vid 19:00Det kan kanske vara lite jox?…men du har lyckats nu ele?
Vet inte om din funkar som min?men jag har ju redan muttern fast på mastfoten..skruvar ner den till toppen av jängorna o stoppar ner den i det lite bredare utrymmet o drar den framåt..o sedan skruvar jag runt runt tills den sitter.
Kanske har jag missförstott ditt problem?? -
mjo, men du har nån förstått ganska bra
mitt mastfots skydd sitter ochså på, men de är att jag inte träffar brickan, för jag ser inte för mastfoten. (när jag ska gänga ner den i mastskenan)
kanske inte förstog ändå?vart inte så bra förklaring -
JOHN_J_RAMBO
Gäst1 april, 2003 vid 19:54jag fattar nog inte..
E jängorna ok då,når bulten muttern???
Ta av mastfotsskyddet?
har du haft den på någon bräda tidigare?
jaja..Det firrar sig nog tills slut!
Good Luck! -
Det är ju sketaenkelt!. Gör som Rambokillen och ta upp brickan ur mastskenan, sen gängar du på den lite lätt på bulten varpå du sedan sticker ner den i skenan igen. Voila!
-
Tja, vet inte om jag fattat ditt problem riktigt, men det finns mässings muttrar till mastskenan som är ganska höga och med den övre delen av slipad så den passar i skenan och så är det bara den undre delen som stoppar nere i spåret. Lite svårt att förklara men resultatet blir att du får mer gänga högre upp i mastskenan. Vilket gör att det är lättare att sätta på muttern innan du sätter dit mastfoten. Skaffa du en sådan i surfshopen.
Ha det -
Menar du att du inte ser muttern för fotskyddet?
Vik upp skyddet så det blir som en tratt, skruva fast foten, vik ned skyddet…eller tag bort skyddet, skruva dit foten, sätt dit skyddet…
/adde
-
Nöthuve!
Vad tänker du med? Skruvar du ut mastfoten helt varje gång? -
förstår inte heller hans problem… kan inte nån ta en bild på sin fot + mutter så han fattar? eller är det vi som missförstått honom helt?
-
Lungt nu, har fixat de
tack alla!
och va fan är de med alla spydiga komentarer? (Nöthuve,Dum,Dummare,Dumast) -
Okey! läste de nu , och jag kan erkänna att de var riktigt slarvigt skrivet!
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 april, 2003 vid 13:16Va????????
Vem e det som igentligen är dum u huvudet???
Han ställde en enkel fråga, om ni inte har vettiga svar så ge fan i att skriva!
Fattar inte ens varför lägga ner tid o skriva menigslös text? None respekt från mig..
Logga in för att svara.