Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mäta hastighet/GPS-tjofräs

• getwet

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 21:05

Jag har den tejpad runt underarmen, litar på den såvida jag inte gjort ett kastfall eller andra snabba rörelser med armen, rätt eller fel???

• anonym-anvandare

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 21:16

Underarmen låter väl ok. Kan man lita helt på att garmin är vattentäta?
    Vad är det snabbaste du har mätt?

/Mats

• getwet

Medlem
    2 oktober, 2002 vid 21:39

Jag har faktiskt bara mätt upp en gång/dag och det mycket beroende på okunskap hur det skulle mätas upp. Men….söndagen för 14 dagar sedan blåste det byig NO här i sthlm och jag mätte då upp 31.6 knop med MTX125 och RX8,4, långt ifrån ideala förhållanden. Mätte vid ett flertal tillfällen och det pendlade hela tiden mellan 28,6-31.6knop så jag förmodar att värdena är relativt korrekta. Vet att det kommer att gå betydligt snabbare med RRD268 och RX6.6 och hoppas innerligt att det går att köra en testrepa nu på söndag, om SMHI:s prognos håller. För det paketet går bra mycket fortare!!!

• Knatte

Gäst
    3 oktober, 2002 vid 04:51

Garmins GPS:er är vattentäta, men det kommer in vatten i batteriluckan.
    Dvs. mekaniken går inte sönder, men du kan få tömma batterifacket ibland.
    Jag har därför alltid ett vattentätt mobil fodral runtomkring.
    Fäster GPS:en i framkant av bommen (jämte bombeslaget)
    Angående noggranheten, så kör du ett antal repor, så ligger maxfarten inom ett relativt snävt område. Det kanske skiljer 0.5-1 knop på 10-15 försök. Det borde väl innebär skaplig noggranhet..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Mäta hastighet/GPS-tjofräs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.