• Maui 07/08

    Publicerad av carrera på 25 april, 2007 vid 10:02

    Hej tänkte lägga in en blänkare här o höra om det är någon eller några som
    tänker dra till Maui under vintern våren 07/08!
    Jag med familj 2+2 har bestämt att resan går dit o stannar 3-4 veckor inga
    datum eller platser bestämda ännu utan ligger i planerings läge!
    Någon mer familj som planerar eller någon här på forumet som har allmäna
    familje tips! Hur mycket man än läser här på forumet om Maui så tycker jag mig aldrig bli mätt på tips! Vi har stor erfarenhet av luffning osv. från andra resor men då mest i Asien! Maui resan är ingen ren Surf resa med extrema surf mål… är ju fel plats för mig som numera är en Speednisse hehe! Men visst kommer det hyras grejer o lekas lite på fina ställen medans familjen ligger o sol/badar!

    Ursäkta om jag lagt det på fel forum men kunde inte bestämma vart det passade bäst. mest nyfiken på om det är några som ska dit 😉

    mvh Jöjje

    bill svarade 16 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • larry

    Medlem
    25 april, 2007 vid 10:26

    Jag har ställt in ca 15 resor till Maui så jag kanske inte är så pålitlig.
    Det lutar ändå åt att det kan bli av i höst. Oktober November kanske.
    Det hänger lite på att min fru inte ändrar sig som hon brukar samt att min polare Pär med tjej och sin nyfödda dotter hakar.
    Vi är också 2+2 familj, med en 1 och 4 åring.

  • ubbe

    Medlem
    25 april, 2007 vid 11:00

    Aloha!
    Vi ligger i startgroparna för ännu en resa till Maui våren 08.
    Vi= familj med 2 barn, varav en som då är nästan 3 och en om allt går bra är 6-7 månader.

    /Honken

  • carrera

    Medlem
    25 april, 2007 vid 11:02

    härligt det inte är bara vi som är lite små galna 😉 Har du/ni varit över förr?
    För oss lutar det mer åt Mars/april av lite olika anledningar! får erkänna har inte full koll på hur det är med väder och årstider osv. där borta man är ju inte så beroende av bra surf väder så då kanske man inte behöver åka på ev. högsässong osv. Åldern på våra barn är grabben 3år & tösen 4+ nu då!
    Har ni något planerat typ vart ni ska bo osv.

  • ubbe

    Medlem
    25 april, 2007 vid 11:03

    @LARRY 379066 wrote:

    Jag har ställt in ca 15 resor till Maui så jag kanske inte är så pålitlig.
    Det lutar ändå åt att det kan bli av i höst. Oktober November kanske.
    Det hänger lite på att min fru inte ändrar sig som hon brukar samt att min polare Pär med tjej och sin nyfödda dotter hakar.
    Vi är också 2+2 familj, med en 1 och 4 åring.

    Kom igen nu Larry! Det är bara att boka och dra. Helt suveränt att vara där med barn. Vi var där 06 med våran grabb, då 9 mån och det gick hur bra som helst!

    Honken

  • ubbe

    Medlem
    25 april, 2007 vid 11:05

    @Carrera 379088 wrote:

    härligt det inte är bara vi som är lite små galna 😉 Har du/ni varit över förr?
    För oss lutar det mer åt Mars/april av lite olika anledningar! får erkänna har inte full koll på hur det är med väder och årstider osv. där borta man är ju inte så beroende av bra surf väder så då kanske man inte behöver åka på ev. högsässong osv. Åldern på våra barn är grabben 3år & tösen 4+ nu då!
    Har ni något planerat typ vart ni ska bo osv.

    Lutar år att vi åker ngn gång mars/april också! Har varit där 04 och 06. Har inte börjat planera boende än men det blir efter augusti i så fall.

    /Honken

  • carrera

    Medlem
    25 april, 2007 vid 12:24

    @Ubbe 379090 wrote:

    Lutar år att vi åker ngn gång mars/april också! Har varit där 04 och 06. Har inte börjat planera boende än men det blir efter augusti i så fall.

    /Honken

    Så det är så tidigt innan man bör boka något boende? Det samma gäller flyget då misstänker jag

  • larry

    Medlem
    25 april, 2007 vid 12:43
    Ubbe;379089 wrote:
    Kom igen nu Larry! Det är bara att boka och dra. Helt suveränt att vara där med barn. Vi var där 06 med våran grabb, då 9 mån och det gick hur bra som helst!

    Honken

    Tja Ubbe! Problemet brukar inte vara hos mig 😉 .
    Synd att ni inte åker på hösten. Vore bra med en lekkompis till grabben.

  • falle

    Medlem
    25 april, 2007 vid 18:40

    Vi har bokat resa till Hawaii 13 dec till 27 januari. Kommer att vara mest på Maui. Någon som är där då? Vi är 2+2 (3 år och 1,5år)

  • ola-h

    Medlem
    25 april, 2007 vid 18:49

    Hmm Falle. Du försöker pricka in big wave-säsongen, eller? Vi kommer troligen åka till Maui en sväng nästa år, men det lutar åt mars för oss.

  • calle

    Medlem
    26 april, 2007 vid 07:41

    Vi är här nu, åker hem på måndag efter 4 veckors fantastisk semester!!
    Vi är två familjer som delat ett super fint hus strax ovanför “Baby beach”.
    Barnen är 1,2,4,6 år så det saknas inte sysselsättning direkt.
    Maui är grymt bra på alla sätt, perfekt klimat, mycket att göra (snorkla,shoppa, beacha, bada, kolla vulkaner, stort akvariemuseeum, etc).
    Surfingen är mycket bra, dock så hade jag nog inte seglad något annat än Kanaha om inte Calle N hade coachat ut oss på Kuau oxå.
    Men Kanaha är ett mycket bra ställe, vågen är snäll och förlåtande, har på dom 3 senaste seglingsdagarna gjort fler “bottomturns” än jag gjort någonsin tidigare sammanlagt!!
    Det gäller att hålla koll på prognoserna och planera in när man skall göra grejer med familjen och när man skall surfa.
    Det kan nog vara bra att ha pratat igenom, med eventuell fru/flickvän, hur mycket surf det skall vara innan man kommer hit, eftersom det är så bra att man liksom aldrig vill sluta.
    Vi har kört från prick 11.00 till ca: 13.00 sen pausat och lekt och badat till ca: 15.00 sen seglat oss trötta dom flesta seglingsdagarna.

    Jaha, det var lite om vår resa.
    Mvh Calle
    PS Tack Ubbe för dit “säljsnack” förra våren på Haga, det gick ju hem 🙂

  • falle

    Medlem
    26 april, 2007 vid 18:49

    Nu har jag lite tid igen…. mycket med barnen nu, och surfbussen är inhandlad VW Reimo Florida -85a (utan rost) med tält på taket 🙂 Tack för all hjälp Ola med flera.

    Jo, Ola, dec-jan funkar för oss för vi vill slippa allt ståhej med helgdagar + att surfbutiken ligger lite i dvala då. Åker 13e dec innan högsäsong. Bokade genom Skandia Travels i Göteborg, “Kirre” är riktigt duktig på att hitta bra rutt/platser o ett riktigt bra pris till oss. Och det är ju klart att det är trevligt med stora vågor… ska vågsurfa och SUPa mest tänkte jag.

    Är det någon som har tips på bra/billigt boende nära Babybeach på Maui?
    Skulle även vilja ha tips om barnvänligt boende på Oahu och Kaui också…?

    Falle

  • larry

    Medlem
    26 april, 2007 vid 19:36

    Sjyst buss Falle. Nåt liknande har jag på min vill ha lista, men det får vänta nått år.

    //L

  • falle

    Medlem
    26 april, 2007 vid 20:52

    @LARRY 379503 wrote:

    Sjyst buss Falle. Nåt liknande har jag på min vill ha lista, men det får vänta nått år.

    //L

    Tack, har dreglat på Blockets annonser i två år nu. Idag hade jag råd. Knacka på när du ser mig så bjussar jag på kyskåpskall öl! 🙂

  • basse

    Medlem
    27 april, 2007 vid 05:28

    Det bidde en buss… grattis!

    Hmm… Maui har kommit på tal även för oss nästa vår!! Men det blir nog lite senare än Jan.

  • carrera

    Medlem
    27 april, 2007 vid 08:59

    Ni som varit över innan! Hur länge innan bokar ni flyg o boenden, är det svårt att hitta på pga. högsässonger osv.?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.